Салвидж компанията Smit изпраща 10 специалисти, които да съдействат в операцията за изтегляне на заседналия контейнеровоз EVER GIVEN, който блокира трафика през Суец канал от вторник.
Агенции съобщават, че в нощта срещу четвъртък операциите край EVER GIVEN са били прекратени и се очаква тази сутрин работата на дълбачките и влекачите да бъде възобновена.
Преждевременни се оказаха вчерашните коментари, че 400-метровият контейнеровоз е снет частично от плитчините. Към 0900 ч. днес EVER GIVEN остава “вклинен” в бреговете на канала, осигуряван от два влекача на администрацията на канала и Svitzer.
Днес се очаква кораби MAERSK DENVER и ASIA RUBY III, които са били непосредствено зад контейнеровоза в конвоя, да бъдат провлачени обратно към рейда на Суец, за да се осигури достатъчно място при евентуалното снемане и маневриране на EVER GIVEN.
Ройтерс предвижда многомилионни искове, включително от администрацията на канала.
Местната агентийска компания Leth твърди в своя публикация в социалните мрежи, че над 150 кораба от двете страни на канала изчакват. “Техният брой продължава да се увеличава”, допълва фирмата. Според Bloomberg, която цитира данни на Lloyds, най-голям е броят бълкери.
Телевизията изчислява, че засядането на кораба с капацитет за превоз на 20 хил. TEU носи дневни загуби за бизнеса в размер на 10 млрд. долара. Медията обаче подчертава, че това е ориентировъчна оценка, базирана на стойността на товарите, които дневно биват превозвани през канала.
Още по темата: