Контейнеровоз EVER GIVEN засяда със скорост 13.7 kn при висок прилив и 20 хил. TEU на борда. Тези фактори сами по себе си водят до извод, че изтеглянето му може да продължи дълго време. Това заявява Джеймс Уитлам от “Concirrus”, цитиран от TradeWinds.
„Поради ограничения характер на водния път и факта, че корабът лежи под ъгъл спрямо канала, може да е трудно включването на достатъчно влекачи, прилагащи сила под ефективен ъгъл върху кораба, за да бъде изтеглен. Това може допълнително да усложни операцията и да я забави“, казва Уитлам.
“Това не е канал Амстердам-Рейн, където имате еднаква дълбочина по цялата ширина. Тук имаме работа с променливи дълбочини – 25 метра в среда, рязко намаляваща през 15 до 11 м. и към бреговете. Корабът има газене 15.7 м., а на носа лежи на един метър по склона”, казва Петър Беровски, изпълнителен директор на Boskalis. По думите му екипите продължават изчисленията.
Вижте още: