Силен вятър причинил предишен инцидент с Ever Given

Собственикът на контейнеровоз EVER GIVEN, който заседна и блокира за шест дни Суец канал, твърди, че силен порив на вятъра е станал причина за инцидента. Мениджърът на кораба – немската BSM, подчерта, че първичните разследвания изключват засядането да е причинено поради техническа причина. В същото време адмирал Осама Раби, председател на борда на администрацията на Суец канал, коментира, че по всяка вероятност става дума за „човешка грешка“.

Силен вятър е в основата и на друг инцидент от 2019 г., когато EVER GIVEN се сблъсква с малък ферибот във водите на Елба в Хамбург. На 9 февруари контейнеровозът с капацитет 20 388 TEU удря ферибот FINKENWERDER.

Тогавашният инцидент с построения година по-рано 399-метров плавателен съд става причина за раняване на капитана на малкия ферибот, на който не е имало пасажери.

Местните власти започват разследване срещу капитана на EVER GIVEN.

Установява се, че причина за сблъсъка става силен вятър, а ниската скорост на движение на контейнеровоза ограничава капитана да вземе адекватни мерки, за да бъде избегнат ударът в застаналия на понтон градски ферибот.

Всичко по темата със засядането на EVER GIVEN и блокирането на Суецкия канал, четете тук

EVER GIVEN (IMO: 9811000) е контейнеровоз от клас „Golden“, собственост на „Shoei Kisen Kaisha“, дъщерно дружество на „Imabari Shipbuilding“, чартиран от тайванската „Evergreen Marine“ и плаващ под флага на Панама. През март 2021 по време на плаване от Китай с направление за Ротердам, EVER GIVEN засяда с 13,7 kn при силен вятър и 20 хил. TEU на борда при к.м. 151 на Суецкия канал. Това довежда до блокиране на ключовата за корабоплаването артерия и 10 млрд. долара дневни загуби за световната икономика. За последвалата салвидж операция бяха назначени „Smit Salvage“ и „Nippon Salvage“. Шест дни след засядането, около 1500 ч. местно време на 29.03.2021 г. EVER GIVEN бе снет от плитчината, а трафикът през канала възобновен.

Последни новини

Последни новини

Водолази направиха независим подводен оглед на Vera Su: Част от товара попада в морето, корабът се е накренил

Кораб VERA SU е получил крен на левия борд, част от товара попада в морето. Това заяви пред Maritime.bg водолазът Найден Недев, който тази сутрин е направил независим

Огромна мъртва зона в морето край Камен бряг, ако се допусне гибелта на кораб Vera Su

Пети ден след засядането на моторен кораб VERA SU в сърцето на резервата Яйлата. Към момента властите нямат обявен и приложен план за снемане на кораба от плитчината. Едва

IMO и ILO призовават: Моряците да бъдат обявени за ключови работници с гарантиран достъп до медицинско обслужване

Пристанищните и крайбрежните държави да улеснят достъпа до медицинско обслужване на моряци по време на пандемията, да приоритизират морските специалисти за достъп до

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент