„Ваксинационна лотария“ за моряците

За пореден път моряците падат в жертва от липсата на фокус и единомислие от страна на правителствата и морската индустрия, което става очевидно при настоящата криза със смените на корабните екипажи. „Ваксинационната лотария“, пред която е изправена морската индустрия, започва да удря най-силно секторът на корабите за насипни товари. Това коментират в своя позиция от Intercargo, съобщиха от пресслужбата на организацията пред Maritime.bg.

„Виждаме редица пристанищни държави, които предвиждат, че целият екипаж на борда на даден плавателен съд трябва да бъде ваксиниран като предварително условие за влизане в техните пристанища и наистина настояват това да е станало с определена ваксина. Това, разбира се, е много сериозен проблем за индустрията като цяло, като се има предвид високият дял на моряците, които идват от развиващите се страни без никакъв достъп до ваксина”, казва Димитрис Фафалиос, председател на Intercargo.

Според него секторът е изправен пред изключителна несигурност и оставен на „милостта на националните ваксинационни политики на отделните страни“.

„Докато светът бе вперил поглед в кризата в Суецкия канал, зад сцената се развива сериозна криза, която остава незабелязана от световните медии“, подчертава още Фафалиос.

Той предлага спешна ваксинационна програма за моряци, която да бъде координирана от Световната здравна организация.

Шефът на Intercargo настоява и за спешни колективни действия от страна на сектора, за да не се задълбочи хуманитарната криза със смените.

Организацията подчертава, че корабите за насипни товари са гръбнакът за транспортно осигуряване на основните за света товари. „Тук имаме 12 000 кораба и 300 000 моряци, посещаващи 1 500 пристанища по целия свят, дори в най-отдалечените региони“, изтъкват от Intercargo.

Фафалиос припомня и позициите на IMO за приоритетен достъп до ваксини за морските специалисти, отчитайки ключовата роля на тези транспортни работници за осигуряване непрекъснатостта на веригите за доставки.

Според организацията ситуацията със смените се е подобрила, но все още има около 200 000 моряци, които очакват да се приберат по домовете си. „Същият брой пък чакат да се присъединят към корабни екипажи, за да осигурят своите семейства“, допълват от Intecargo.

За търсене на конкретни решения, свързани с ваксинацията на моряци, Intercargo се присъедини към специалната работна група на Международната морска камара, допълва Фафалиос. В резултат от работата й вече са изготвени практически насоки по правните и застрахователни въпроси, произтичащи от ваксинацията на морски лица, а също така работи по разработването на предварителен списък на пристанищата-хъбове за ваксинация.

Организацията настоява да не бъдат налагани никакви ограничения при пътуване на морски лица, които все още не са имунизирани срещу коронавирус COVID-19.

„Правителствените лидери трябва да се ангажират с колективни действия, тъй като благосъстоянието на моряците е не само хуманитарен проблем – морските лица са отговорни за поддържането на глобалната търговия“, подчертават от Intercargo.

Вижте още:

Последни новини

Последни новини

Браншът: Трябва да паднат нормативните пречки пред иновациите в аквакултурите

Над 20 - 30 млн. лева са заделени за аквакултурите през новия програмен период и за тяхното ефективно усвояване са нужни съвременни технологични решения, заяви пред Maritime.bg

Бреговата охрана на САЩ потвърди за инцидент на кораб с български моряци

От окръжния команден център в Сан Франциско на Бреговата охрана (БО) на САЩ потвърдиха в телефонен разговор пред Maritime.bg за инцидент и предстояща медицинска евакуация на