Организацията “Грийнпийс” алармира, че FSO SAFER представлява опасност за катастрофален разлив във водите на Червено море.
Maritime.bg припомня, че на борда на кораба има 1.1 млн. барела петрол. Съдът се намира край Ходейда и е извън активна експлоатация от 2015 г.
Екоактивистите предупреждават, че в даден момент SAFER ще предизвика екокатастрофа и въпросът “не е ако, а кога”.
Вчера съветът за сигурност на ООН проведе среща, след като бунтовниците хуси, които контролират голяма част от северната част на Йемен, заявиха, че споразумението за разрешаване на мисията на ООН да инспектира танкера е “стигнало до задънена улица”.
Дженифър Морган, изпълнителен директор на Greenpeace International, заяви, че ООН “трябва да действа сега, за да избегне това, което може да бъде най-голямата петролна катастрофа в региона” от десетилетия, предаде БГНЕС. „Решенията са налични, експертизата и технологиите, които могат да помогнат, са известни“, добави Морган. ООН заяви, че разливът на петрол ще унищожи екосистемите на Червено море, ще спре риболовната промишленост и ще затвори пристанището Хоменда в Йемен за шест месеца.
Хусите призовават за незабавна проверка и поддръжка на танкера, но ООН заяви, че трябва да има безпристрастна оценка, преди безопасно да започне работата по поддръжката.
Йемен е опустошен от гражданската война между правителството – подкрепено от ръководената от Саудитска Арабия военна коалиция – и подкрепяните от Иран бунтовници хусити от 2014 г., изтласквайки страната на ръба на глада. Десетки хиляди хора, предимно цивилни, са убити и милиони са разселени при конфликта.
Вижте коментар на Ахмед Шаммер, шарже д’афер на посолството на Йемен в София за Maritime.bg: