Напълно несъстоятелни. Така кметът на Белослав Деян Иванов определи изнесени на пресконференция твърдения от компания “Газтрейд” за проекта за изграждане на пристанище край града.
“От закупуването на земята, от първото инвестиционно намерение, тази фирма е направила пет ОВОС-а, т.е. тя пет пъти иска да направи разширение или пет пъти променя инвестиционното си намерение”, коментира градоначалникът.
Той подчерта, че не е коректно да се говори за вече съществуващ пристанищен терминал. “Факт е, че през годините има разрешения за ползване на различни обекти, но разрешение за ползване на кейова стена и пристанище – няма. Няма го в регистрите на ИА “Морска администрация”, на това “пристанище” никога не е приставал кораб, няма и дневник, който да покаже, че някога кораб изобщо е заставал там. Към момента става дума за складова база, за съществуването й ние нямаме проблем”, заяви Иванов.
Той припомня, че през 2015 г. Министерството на транспорта е дало становище, че “Газтрейд” би имала право да изгради пирс за обработка на газовози, но само при вече съществуващо пристанище. “Подчетавам отново – в момента такова пристанище няма, има изградени около 40 м. кейова стена, която в най-източната част е пропаднала от активирано свлачище”, заяви кметът.
Коментарите на компанията за оказван натиск, Иванов определи като несериозни. “По всяка вероятност от “Газтрейд” така са възприели получените отрицателни становища. Те се базират само на експертен опит от ИА “Морска администрация” и от Община Белослав. Няма никаква политика в даден отказ, базиран на липсата на необходими симулации. Такива са задължителни и необходими, за да се разгледат евентуалните сценарии при потенциален инцидент, да се установят всички комулативни действия, да се определят действията на институциите. Най-образно казано – какво ще стане, ако при преход през канала аварира кораб, превозващ сярна киселина и се сблъска с обработван на пирс кораб с пропан-бутан?”, коментира Иванов и добави – “Това би се случило на границата със стадион с 2 000 места, спортни площадки и алеи в непосредствена близост, парк, 600 метра от фериботната връзка на града, която в пиковите часове превозва по 40 автомобила и може би по 100 души, както и на 256 метра от жилищни сгради”.
Според градоначалника не става въпрос за никаква политика или пристрастия, а нормални реакции от местното население и нагласи, че разширяването на действащата складова база на “Газтрейд” с пирс за обработка на газовози с капацитет до 5 хил. куб. м. би представлявала потенциална опасност.
“Нямаме против базата да функционира, недоволството на гражданите, по-скоро тяхното притеснение, е свързано със сценарий, който не бива да допускаме. Общината е длъжна да се съобрази с общественото мнение”, подчерта Иванов.
Тема в развитие:
| Подкрепих друг за кмет. Проблемите на едно пристанище
| Газтрейд: Рекет стои зад атаките срещу пристанището
| Позицията на Община Белослав
| Сигнализираха областния управител на Варна за петиция срещу пристанище край Белослав
| Невидимото пристанище на “Газтрейд”