Министър Тодоров: Няма да има съкращения в Пристанище Варна

Снимка: Пристанище Варна

Няма да има съкращения в Пристанище Варна. Това заяви служебният транспортен министър Георги Тодоров в отговор на въпрос за напрежение сред работниците на държавния пристанищен оператор.

През последните дни близки до бившата власт анонимни издания разпространиха информация, че служебният кабинет планира драстично съкращаване на щата в държавното дружество.

В съобщенията се твърдеше, че зад решението стои служебният кабинет. Подобни тези не контрастират с истината, а именно бившата дългогодишна власт на ГЕРБ е отговорна за настоящото състояние на пристанището и е напълно логично за всякакви съкращения политическа отговорност да носи именно тя.

През годините терминал Варна – Изток бе задушаван от десетките появили се заведения в т. нар. зона за обществен достъп, за реализацията й лобираше единствено и само активът на политическа партия ГЕРБ, която години по-рано си осигури превръщането на пристанището в лунапарк и автомивка с удобни промени в закона за пристанищата. Никоя друга партия в България не е обявила подкрепа за настоящия вид на зоната.

От отчетите на държавното дружество става ясно, че то все пак е генерирало печалба в пандемичната 2020-а година.

В отчета на „Пристанище Варна“ ЕАД се подчертава, че „ръководството е набелязало и през цялата година е следвало конкретни определени предназни и стабилизационни мерки (във връзка с коронакризата, б.р.). Чрез тяхното прилагане са смекчени негативните финансови последствия до такава степен, че те не са оказали значимо отрицателно влияние върху жизненоспособността на дружеството“. В същото време и в същия документ е посочено, че товарооборотът е намалял с 15%, а приходите на продажби със 17%, а като причина се посочва коронакризата.

Сегашният служебен транспортен министър заявява, че пристанищното ръководство следва да търси други резерви и възможности за развитието му.

„Това мое решение беше съобщено по време на среща с КНСБ. Същото обявих и пред борда на директорите при посещението ми в пристанището. Те трябва да търсят други резерви и възможности за развитие на порта“, заяви министър Георги Тодоров.

Последни новини

Последни новини

Доц. Виолин Райков: Засилва се миграцията на средиземноморски видове по нашето крайбрежие

Динамиката на морското биоразнообразие, която непрекъснато се засилва с климатичните промени, определи темата на нашия разговор с доц., д-р Виолин Райков от Института по

Гвоздейков: Българските морски пристанища могат да се превърнат в портали, концентриращи значителна част от търговските потоци през региона

Осигуряването на бърза и ефективна свързаност между Азия и Европа през българските пристанища е сред приоритетите на правителството. Това заяви министърът на транспорта и