Първият в света контейнеровоз, задвижван с метанол, ще бъде построен по поръчка на датската корпорация “A.P. Moller – Maersk” в корабостроителници “Hyundai Mipo”.
Съдът ще има капацитет за превоз на 2 100 TEU, ще плава под датски флаг и ще обслужва балтийски фидерни линии. Освен с въглеродно-неутралния метанол, двигателят на кораба ще работи и с традиционно гориво с ниско съдържание на сяра.
Датската компания подчертава, че първа в индустрията съобщава за намерението си да строи задвижван с метанол контейнеровоз.
Хенриет Холберг Тигесен, бранд мениджър и главен изпълнителен директор, отговорен за развитието на флота в Maersk смята, че с този проект компанията показва наличните още днес решения за справяне с емисиите от корабоплаването. По думите му все повече товародатели настояват за декарбонизация на веригите за доставки.
Пропулсивната конфигурация на кораба е осигурена от “MAN Energy Solutions” и “Hyundai Engine & Machinery) – за главния двигател и от “Himsen” – за спомагателните машини и механизми. ABS е класификационната организация, информират още от Maersk.
Съдът с дължина 172 метра ще бъде доставен в средата на 2023 г.