
На практика стана преместване на заведенията от едно място на друго, превърнаха Морска гара в хибрид между скара-бира и селски панаир, в който само Виенското колело е по-високо и толкова. Това коментира в интервю пред Moreto.net лидерът на градската организация на БСП във Варна Борислав Гуцанов.
„Няма пасажерски терминал, няма яхтено пристанище, няма Аквариум, какъвто беше първоначалния проект, няма голяма зала за конгресен туризъм, която бе проектирана с идея да бъде удължен туристическият сезон във Варна. На практика няма нищо, което да доведе качествено нови туристи във Варна“, подчертава той.
За да се премести товарната дейност от “Варна–изток” трябва да има къде да стане това. За 10 години управлението на ГЕРБ не можа да прозре крещящата нужда от изграждане на новото товарно пристанище под „Максуда“, смята още градският лидер на социалистите в морската столица.
„През това време порт Констанца в съседна Румъния ни задмина и сега е на светлинни години напред. Милиони са товарите, които се пренасочиха към Румъния, милиарди са сумите, които ни подминават заради липсата на далновидност и мащаб на мисленето. Днес само товарооборотът от Азия към Европа се равнява на над 310 млрд. $ на година. Ежегодно повече от 55 милиона TEU се обработват от пристанища в Европа, а 70% от контейнерите товари влизащи в Европа идват от Далечния Изток. 5,5 млн. TEU са предназначени за Централна и Източна Европа, но отиват към пристанища в Северозападна Европа. Констанца се подготвя от години за тези товари. Всяка година в него се инвестират от 180-190 млн.евро европейски инвестиции, в момента се строи още един контейнерен терминал. Разкрити са от 2012 г. до момента 175 000 работни места. Повтарям – 175 000! А какво правим ние в България, в едно черноморско пристанище, стратегическо за България? Практически нищо. И, ако ме питате кой е виновен големите пари да подминават България, но други големи пари да не подминават нечии джобове, ще Ви кажа – управлението по модела “Банкя”, заявява още той.
Вижте още: