Данаил Папазов: Нито един куб. см не е удълбочаван в ТЕЦ Езерово по поръчката на държавата

Аз, Данаил Папазов, изпълнителен директор на Пристанище ТЕЦ Езерово и ТЕЦ Варна, декларирам, че нито един куб.см не е удълбочаван и не се предвижда да бъде удълбочаван  по смисъла на тази поръчка в района на ТЕЦ Езерово, а главната цел е удълбочаването на каналите до Варна Запад, което се намира на 11 км от ТЕЦ Езерово,  и се учудвам от всички злонамерени публикации в медиите. Това пише в декларация, подписана от Данаил Папазов по повод поръчката за удълбочаване каналите на Пристанище Варна, която в инхаус процедура бе възложена от ДП „Пристанищна инфраструктура“ на „ТСВ“ АД и към трети подизпълнители.

Maritime.bg публикува позицията на Папазов със съкращения:

Цялостната концепция на Пристанище Варна е система от канали и кейови съоръжения с различно предназначение.

Два канала No1 и No2 свързват съответно Черно море с Варненското езеро, а Варненското езеро с Белославското езеро. Те са изкуствено прокопани и трябва да се удълбочават периодично. Особено важен е този процес в района на пристанищен терминал Варна-Запад в гр. Девня, тъй като река Провадийска нанася допълнително пясък и тиня, които периодично трябва да се чистят.

По цялото протежение на системата от канали и езера са разположени кейови стени, обособени вече по смисъла на законодателството като терминали.

Част от тях са публична държавна собственост:

  • Варна-Изток
  • Варна-Запад
  • Леспорт
  • Петрол
  • Фериботен комплекс.

Друга част са пристанищни терминали частна собственост:

  • ПЧМВ
  • Одесос ПБМ Варна
  • Пристанищен терминал за базови масла
  • ТЕЦ Езерово (като част от кейовата стена е публична държавна собственост)

 Както и терминали със специално предназначение:

  • Булпорт Логистик
  • Булярд
  • ПЧМВ
  • КРЗ Одесос
  • СТФ
  • МТГ Делфин
  • Марианопол
  • Терем

Известни са ни няколко нови проекта, върху които се работи и се намират на различни стадии на разработване:

  • Терминал Газтрейд
  • Пристанищен терминал на територията на бившия стъкларски завод в Белослав (проект Батков)
  • Транстрой Белослав и др.

Общо всички терминали предполагат заставане на около 60 кораба едновременно, като само 3 могат да бъдат на ТЕЦ Езерово, т.е. 5% от тях.

Удълбочаването на канали 1 и 2 в Пристанище Варна е проект, който е стратегически за България и в частност за Варна. Главната мярка за интегрираната транспортна стратегия за разрешаване на проблемите, свързани с транспортната достъпност е именно удълбочаването на каналите. С този проект ще се постигне дългосрочно решение на настоящите проблеми за подход и маневриране на корабите и бъдещи потребности от нови маневрени зони, съобразно инвестиционните намерения на пристанищните оператори на всички терминали, разположени в района на Пристанище Варна. Този проект се обсъжда от 2014 година и е включен през 2017 година в инвестиционната програма на ДППИ за 2018. Факт е, че пристанището ТЕЦ Езерово по това време е собственост на ЧЕЗ груп. С реализирането на това удълбочаване на 14,50 м. ще се позволи на кораби тип Пост-Панамакс до 70 000 тона да посещават Варна, въпреки че за такъв тип кораби има известно затруднение с еърдрафта под Аспаруховия мост. Важно е да се каже, че интересът на товародателите ще е по-голям, както и на инвеститорите.

Аз, Данаил Папазов, изпълнителен директор на Пристанище ТЕЦ Езерово и ТЕЦ Варна, декларирам, че нито един куб.см не е удълбочаван и не се предвижда да бъде удълбочаван  по смисъла на тази поръчка в района на ТЕЦ Езерово, а главната цел е удълбочаването на каналите до Варна Запад, което се намира на 11 км от ТЕЦ Езерово,  и се учудвам от всички злонамерени публикации в медиите. Основно тезата, че цялото това удълбочаване се прави изключително в наша полза, се поддържа главно от медиите на г-н Прокопиев (…), и по политически подбуди от г-н Христо Иванов, който злонамерено ежедневно ни вменява вина. Екипът ни е от истински професионалисти и не се занимава с популизъм и политическа тематика.

Колективите на ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово са натоварени с нелеката задача да експлоатират и модернизират  настоящите съоръжения и оборудване, което изисква тяхната максимална концентрация. В същото време  всички тези медийни и политически атаки изискват от тях и голяма психическа устойчивост, за което искрено им благодаря!

Същото се отнася и за нашите клиенти, които са големи международни компании. Тези компании не правят компромиси, когато избират пристанищен оператор, а по-скоро са привлечени от висок професионализъм и качествена услуга, каквито намират при нас.

От друга страна цялостното проектиране и доставянето на ново оборудване за ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово се предвижда и се изпълнява от големи чуждестранни компании, които следят включително и българската преса и в не малко случаи това им влияе при вземане на решение за инвестиции, които са изключително важни, както за нас, така и за България.

Въпреки цялата тази помия, която се изля и излива в наш ущърб, декларираме готовност и каним  г-н Христо Иванов, лично, на място да извърши всички проверки, които са му необходими, за да се запознае в детайли с фактите какво се случва в пристанище ТЕЦ Езерово. Също сме готови веднага след приключване на тази проверка, да го поканим да извърши всички необходими му проверки и в ТЕЦ Варна, на така наречената от него „купчина желязо“.

Благодаря на всеки, който е отделил време да прочете текста на декларацията за реалното положение на нещата в ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово.

Благодаря на всички наши клиенти и приятели за доверието.

С Уважение,

Данаил Папазов

Последни новини

Отбелязваме Международния ден на морските фарове

На 18 август 2022 г., от 11.00 часа на фар Шабла ще се проведе тържествено отбелязване на международния ден на морските фарове. Ще бъде проведено и официално откриване на обновения фар Шабла. От Военноморските сили съобщават, че
Прочетете

Гореща вълна удари корабостроителници в Китай

Гореща вълна е причина за обявяване на форсмажорни обстоятелства от редица корабостроителници в южните части на Китай. Там се отчитат рекордни за региона високи температури, достигащи над 42 градуса. Горещата вълна, с рекордно
Прочетете

Стачна готовност в Пристанище Ливърпул

Над 500 докери в Пристанище Ливърпул, в което е един от най-големите контейнерни терминали във Великобритания, гласуваха в подкрепа на стачка срещу заплащането и условията на труд, съобщи профсъюзът "Unite". Стачните действия биха
Прочетете

36 кораба са преминали по зърнения коридор в Черно море

Над половин милион тона зърно вече са изнесени от Украйна през Черно море от началото на август, съобщи днес ООН, цитирана от ДПА. Откакто Украйна, Русия, Турция и ООН се договориха да отворят маршрута през Черно море в края
Прочетете

ФБР арестува пристанищни синдикалисти, изнудвали морски фирми и натрупали 1,2 млн. долара

Пристанищни синдикалисти са арестувани при операция на ФБР в Пуерто Рико. Арестувани са председателят на синдикат в пристанище Сан Хуан, пристанищен служител и още петима души по обвинения за организиране на престъпна група, която
Прочетете

„Космос шипинг“ иска над 12,4 млн. лева за драгиране на Дунав

Варненската "Космос шипинг" АД е предложила цена от 12 435 120 лева за драгиране в най-критични участъци за възстановяване на проектни дълбочини по фарватера по препоръките на Дунавската комисия в българския участък за поддържане на
Прочетете

Настаняват украински бежанци на втори пътнически кораб в Шотландия

DJI_0010 Правителството на Шотландия обяви планове за наемане на втори пътнически кораб, на който да се настаняват бежанци от Украйна. Круизният кораб Ambition ще осигури настаняване на до 1750 украински бежанци в пристанище
Прочетете

Шумово замърсяване от корабоплаването застрашава африканските пингвини

Снимката е илюстративна. Африканските пингвини, които са застрашен вид, изчезват от естествения си хабитат по източното крайбрежие на Република Южна Африка (РЮА) заради шумово замърсяване от корабите, установи изследване, цитирано от
Прочетете

Морската индустрия търси изкуствен интелект

Близо 1 млрд. долара ще инвестира морската индустрия в търсене на решения с изкуствен интелект (AI), става ясно от изследване на Lloyd's Register и Thetius. Секторът ще инвестира все повече до 2027 г., когато се очаква да бъдат
Прочетете

Над 450 хил. тона зърнени товари са изнесени през украинските пристанища

Над 50 чуждестранни плавателни съда, плаващи под флаговете на 14 държави, остават блокирани в шест украински пристанища - Херсон, Николаев, Черноморск, Одеса, Очаков и Южний. Това съобщи Михаил Мизинцев, началник на руския Национален
Прочетете

Последни новини

ФБР арестува пристанищни синдикалисти, изнудвали морски фирми и натрупали 1,2 млн. долара

Пристанищни синдикалисти са арестувани при операция на ФБР в Пуерто Рико. Арестувани са председателят на синдикат в пристанище Сан Хуан, пристанищен служител и още петима

Шумово замърсяване от корабоплаването застрашава африканските пингвини

Снимката е илюстративна. Африканските пингвини, които са застрашен вид, изчезват от естествения си хабитат по източното крайбрежие на Република Южна Африка (РЮА) заради шумово

MSC купува болници

Базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC) участва в консорциум, който се очаква да придобие международната частна болнична група "Mediclinic". Последната

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент