Аз, Данаил Папазов, изпълнителен директор на Пристанище ТЕЦ Езерово и ТЕЦ Варна, декларирам, че нито един куб.см не е удълбочаван и не се предвижда да бъде удълбочаван по смисъла на тази поръчка в района на ТЕЦ Езерово, а главната цел е удълбочаването на каналите до Варна Запад, което се намира на 11 км от ТЕЦ Езерово, и се учудвам от всички злонамерени публикации в медиите. Това пише в декларация, подписана от Данаил Папазов по повод поръчката за удълбочаване каналите на Пристанище Варна, която в инхаус процедура бе възложена от ДП “Пристанищна инфраструктура” на “ТСВ” АД и към трети подизпълнители.
Maritime.bg публикува позицията на Папазов със съкращения:
Цялостната концепция на Пристанище Варна е система от канали и кейови съоръжения с различно предназначение.
Два канала No1 и No2 свързват съответно Черно море с Варненското езеро, а Варненското езеро с Белославското езеро. Те са изкуствено прокопани и трябва да се удълбочават периодично. Особено важен е този процес в района на пристанищен терминал Варна-Запад в гр. Девня, тъй като река Провадийска нанася допълнително пясък и тиня, които периодично трябва да се чистят.
По цялото протежение на системата от канали и езера са разположени кейови стени, обособени вече по смисъла на законодателството като терминали.
Част от тях са публична държавна собственост:
- Варна-Изток
- Варна-Запад
- Леспорт
- Петрол
- Фериботен комплекс.
Друга част са пристанищни терминали частна собственост:
- ПЧМВ
- Одесос ПБМ Варна
- Пристанищен терминал за базови масла
- ТЕЦ Езерово (като част от кейовата стена е публична държавна собственост)
Както и терминали със специално предназначение:
- Булпорт Логистик
- Булярд
- ПЧМВ
- КРЗ Одесос
- СТФ
- МТГ Делфин
- Марианопол
- Терем
Известни са ни няколко нови проекта, върху които се работи и се намират на различни стадии на разработване:
- Терминал Газтрейд
- Пристанищен терминал на територията на бившия стъкларски завод в Белослав (проект Батков)
- Транстрой Белослав и др.
Общо всички терминали предполагат заставане на около 60 кораба едновременно, като само 3 могат да бъдат на ТЕЦ Езерово, т.е. 5% от тях.
Удълбочаването на канали 1 и 2 в Пристанище Варна е проект, който е стратегически за България и в частност за Варна. Главната мярка за интегрираната транспортна стратегия за разрешаване на проблемите, свързани с транспортната достъпност е именно удълбочаването на каналите. С този проект ще се постигне дългосрочно решение на настоящите проблеми за подход и маневриране на корабите и бъдещи потребности от нови маневрени зони, съобразно инвестиционните намерения на пристанищните оператори на всички терминали, разположени в района на Пристанище Варна. Този проект се обсъжда от 2014 година и е включен през 2017 година в инвестиционната програма на ДППИ за 2018. Факт е, че пристанището ТЕЦ Езерово по това време е собственост на ЧЕЗ груп. С реализирането на това удълбочаване на 14,50 м. ще се позволи на кораби тип Пост-Панамакс до 70 000 тона да посещават Варна, въпреки че за такъв тип кораби има известно затруднение с еърдрафта под Аспаруховия мост. Важно е да се каже, че интересът на товародателите ще е по-голям, както и на инвеститорите.
Аз, Данаил Папазов, изпълнителен директор на Пристанище ТЕЦ Езерово и ТЕЦ Варна, декларирам, че нито един куб.см не е удълбочаван и не се предвижда да бъде удълбочаван по смисъла на тази поръчка в района на ТЕЦ Езерово, а главната цел е удълбочаването на каналите до Варна Запад, което се намира на 11 км от ТЕЦ Езерово, и се учудвам от всички злонамерени публикации в медиите. Основно тезата, че цялото това удълбочаване се прави изключително в наша полза, се поддържа главно от медиите на г-н Прокопиев (…), и по политически подбуди от г-н Христо Иванов, който злонамерено ежедневно ни вменява вина. Екипът ни е от истински професионалисти и не се занимава с популизъм и политическа тематика.
Колективите на ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово са натоварени с нелеката задача да експлоатират и модернизират настоящите съоръжения и оборудване, което изисква тяхната максимална концентрация. В същото време всички тези медийни и политически атаки изискват от тях и голяма психическа устойчивост, за което искрено им благодаря!
Същото се отнася и за нашите клиенти, които са големи международни компании. Тези компании не правят компромиси, когато избират пристанищен оператор, а по-скоро са привлечени от висок професионализъм и качествена услуга, каквито намират при нас.
От друга страна цялостното проектиране и доставянето на ново оборудване за ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово се предвижда и се изпълнява от големи чуждестранни компании, които следят включително и българската преса и в не малко случаи това им влияе при вземане на решение за инвестиции, които са изключително важни, както за нас, така и за България.
Въпреки цялата тази помия, която се изля и излива в наш ущърб, декларираме готовност и каним г-н Христо Иванов, лично, на място да извърши всички проверки, които са му необходими, за да се запознае в детайли с фактите какво се случва в пристанище ТЕЦ Езерово. Също сме готови веднага след приключване на тази проверка, да го поканим да извърши всички необходими му проверки и в ТЕЦ Варна, на така наречената от него „купчина желязо“.
Благодаря на всеки, който е отделил време да прочете текста на декларацията за реалното положение на нещата в ТЕЦ Варна и Пристанище ТЕЦ Езерово.
Благодаря на всички наши клиенти и приятели за доверието.
С Уважение,
Данаил Папазов