NYK и K-Line приемат първи бълкери, задвижвани с LNG

През 2024 г. японските NYK и К-Line ще приемат в съставите си първи кейпсайз бълкери, задвижвани с LNG. Това съобщиха във вторник от пресслужбите на двете компании пред Maritime.bg. За двата кораба вече са сключени дългосрочни CVC с „JFE Steel Corporation“ за превоз на желязна руда и въглища.

Изображение: NYK

Съдовете от серията се строят в корабостроителници „Nihon Shipyard“ и бъдат задвижвани с най-модерния WinGD двигател, способен да работи с два вида гориво, който осигурява почти пълно ограничаване емисиите на сярни оксиди (SOx), 85% по-малко NOx и 25-30% по-малко въглероден диоксид (CO2) в сравнение с конвенционалните кораби с тежко гориво.

NYK и K-Line подчертават, че се стремят да продължат напред към кораби с нулеви емисии, използващи морски горива, които имат по-малко въздействие върху околната среда, като водород и амоняк. В момента NYK позиционира LNG като мостово решение, докато бъдещите кораби с нулеви емисии могат да бъдат реализирани.

Главни размери:
Макс. дължина: 299.9 м. 
Широчина: 50.00 м. 
Газене: 18.4 м. 
Дедуейт: 210,000 т. 
Корабостроителница: Nihon Shipyard Co., Ltd. 

Последни новини

Последни новини

Празник на флота в Русе (галерия)

От град Русе започнаха празненствата по случай 142-та годишнина от създаването на Военноморските сили на Република България. Заместник-командирът на Военноморските сили

Проф. Илия Пеев: Поне 15% ръст на БВП може да даде морската индустрия

За възможността националната морска идея, която толкова пъти беше неглижирана, най-после да има по-ефективна и резултатна завършеност, за очакванията на морската ни общественост