Как служебният министър на транспорта (не) освободи шефа на ДППИ

В петък, 16 юли, пресслужбата на транспортното министерство съобщи, че служебният министър Георги Тодоров, който бе шеф на съвета на директорите на ДП „Пристанищна инфраструктура“ до поемане на министерския пост, е освободил досегашния си колега – генералния директор на същото предприятие Ангел Забуртов.

Снимка: Пристанище Варна

Разпространената информация не включваше никакви обосноваващи рокадата мотиви. Предположенията са, че зад нея стои проектът за удълбочаване каналите на Пристанище Варна. Той бе реализиран с отпуснати средства от правителството на Бойко Борисов към ДП „Пристанищна инфраструктура“. По действащото към момента законодателство в страната предприятието, на което до този момент шеф на борда бе Тодоров, превъзложи работата на друга държавна фирма под шапката на транспортното ведомство – „ТСВ“ ЕАД. Тя на свой ред превъзложи работата на трети подизпълнители, отново без провеждане на обществени поръчки, също в унисон със законите в страната.

През целия период на изпълнение на проекта имаше съмнения, че с него се обслужва пристанището на почетния председател на ДПС, намиращо се във Варненското езеро. В понеделник, доста късно след появата на всички публикации по темата, изпълнителният му директор – бивш транспортен министър и бивш дългогодишен директор на „Пристанище Варна“ ЕАД Данаил Папазов, разпространи декларация, с която отхвърли тези предположения. В нея той не посочва каква е дълбочината на акваторията на управлявания от него пристанищен терминал, нито разкрива дали удълбочаването на каналите ще включи акваторията на терминал Варна – Запад.

Към 17 ч. във вторник, 20 юли, или дни след обявената рокада в ДП „Пристанищна инфраструктура“, в Търговския регистър към Агенцията по вписванията няма подадено заявление за промени по партидата на държавното предприятие, установи проверка на Maritime.bg.

Последното вписване по партидата на ДП „Пристанищна инфраструктура“ е от 19 май. С него Георги Тодоров като министър освобождава сам себе си от поста в съвета на директорите на ДП „Пристанищна инфраструктура“, който той изпълнява като председател.

Също във вторник, 20 юли, Maritime.bg изпрати искане до пресслужбата на транспортното ведомство за достъп до и препис от заповедта на транспортния министър, с която в петък е освободен Забуртов. До редакционното приключване на материала такава не постъпи.

От свои източници Maritime.bg в крайна сметка установи съдържанието на министерската заповед на служебния транспортен министър.

В нея ясно е записано, че Ангел Забуртов се освобождава като член на управителния съвет и като генерален директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“.

В точка 4 от заповедта обаче е посочено, че промените следва да бъдат вписани в Търговския регистър от председателя на управителния съвет.

Такъв всъщност няма, откакто Тодоров става министър и освобождава себе си от този пост.

В същото време транспортното министерство обяви конкурс за мястото на Забуртов. От партидата на дружеството в регистъра е видно, че като член на борда е назначен Александър Александров. Предприятието обаче няма избран шеф на борда. Конкурс за избор на председател, който трябва да проведе Агенцията за публични предприятия и контрол, също не е обявен.

Всичко това води до обосновано предположение, че заповедта на служебния транспортен министър Георги Тодоров е практически недействителна и като такава не би била приета от съдия по вписванията в Търговския регистър към момента или в оставащия живот на служебния кабинет.

Предстои да видим дали зад така написаната заповед не се крият други причини или подготвяни рокади.

Последни новини

Последни новини

Празник на флота в Русе (галерия)

От град Русе започнаха празненствата по случай 142-та годишнина от създаването на Военноморските сили на Република България. Заместник-командирът на Военноморските сили

Проф. Илия Пеев: Поне 15% ръст на БВП може да даде морската индустрия

За възможността националната морска идея, която толкова пъти беше неглижирана, най-после да има по-ефективна и резултатна завършеност, за очакванията на морската ни общественост