Реклама

Как служебният министър на транспорта (не) освободи шефа на ДППИ

В петък, 16 юли, пресслужбата на транспортното министерство съобщи, че служебният министър Георги Тодоров, който бе шеф на съвета на директорите на ДП “Пристанищна инфраструктура” до поемане на министерския пост, е освободил досегашния си колега – генералния директор на същото предприятие Ангел Забуртов.

Снимка: Пристанище Варна

Разпространената информация не включваше никакви обосноваващи рокадата мотиви. Предположенията са, че зад нея стои проектът за удълбочаване каналите на Пристанище Варна. Той бе реализиран с отпуснати средства от правителството на Бойко Борисов към ДП “Пристанищна инфраструктура”. По действащото към момента законодателство в страната предприятието, на което до този момент шеф на борда бе Тодоров, превъзложи работата на друга държавна фирма под шапката на транспортното ведомство – “ТСВ” ЕАД. Тя на свой ред превъзложи работата на трети подизпълнители, отново без провеждане на обществени поръчки, също в унисон със законите в страната.

През целия период на изпълнение на проекта имаше съмнения, че с него се обслужва пристанището на почетния председател на ДПС, намиращо се във Варненското езеро. В понеделник, доста късно след появата на всички публикации по темата, изпълнителният му директор – бивш транспортен министър и бивш дългогодишен директор на “Пристанище Варна” ЕАД Данаил Папазов, разпространи декларация, с която отхвърли тези предположения. В нея той не посочва каква е дълбочината на акваторията на управлявания от него пристанищен терминал, нито разкрива дали удълбочаването на каналите ще включи акваторията на терминал Варна – Запад.

Към 17 ч. във вторник, 20 юли, или дни след обявената рокада в ДП “Пристанищна инфраструктура”, в Търговския регистър към Агенцията по вписванията няма подадено заявление за промени по партидата на държавното предприятие, установи проверка на Maritime.bg.

Последното вписване по партидата на ДП “Пристанищна инфраструктура” е от 19 май. С него Георги Тодоров като министър освобождава сам себе си от поста в съвета на директорите на ДП “Пристанищна инфраструктура”, който той изпълнява като председател.

Също във вторник, 20 юли, Maritime.bg изпрати искане до пресслужбата на транспортното ведомство за достъп до и препис от заповедта на транспортния министър, с която в петък е освободен Забуртов. До редакционното приключване на материала такава не постъпи.

От свои източници Maritime.bg в крайна сметка установи съдържанието на министерската заповед на служебния транспортен министър.

В нея ясно е записано, че Ангел Забуртов се освобождава като член на управителния съвет и като генерален директор на ДП “Пристанищна инфраструктура”.

В точка 4 от заповедта обаче е посочено, че промените следва да бъдат вписани в Търговския регистър от председателя на управителния съвет.

Такъв всъщност няма, откакто Тодоров става министър и освобождава себе си от този пост.

В същото време транспортното министерство обяви конкурс за мястото на Забуртов. От партидата на дружеството в регистъра е видно, че като член на борда е назначен Александър Александров. Предприятието обаче няма избран шеф на борда. Конкурс за избор на председател, който трябва да проведе Агенцията за публични предприятия и контрол, също не е обявен.

Всичко това води до обосновано предположение, че заповедта на служебния транспортен министър Георги Тодоров е практически недействителна и като такава не би била приета от съдия по вписванията в Търговския регистър към момента или в оставащия живот на служебния кабинет.

Предстои да видим дали зад така написаната заповед не се крият други причини или подготвяни рокади.

Последни новини

Последни новини

В Морско училище представиха нова специалност – „Национална и регионална морска сигурност“

Новата специалност във ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ – „Национална и регионална морска сигурност“, бе представена официално пред военнослужещи, цивилни и курсанти и студенти.

Виждали ли сте потъналите кораби във Варненското езеро? Община Варна сега разбра за тях, плаща 30 хил. лева за огледи

Община Варна се готви да плати малко над 29 хил. лева на частни фирми, които сами предлагат обследване на потънали кораби във водите на Варненското езеро, макар пълна информация

Модерна рибовъдна ферма създадоха по Програмата за морско дело и рибарство в язовир „Клокотница“

От традиционно рибно стопанство, каквото представляват всички зарибени вътрешни водоеми, наемателят на язовир „Клокотница“, „Водно строителство - Хасково“ АД, успява да създаде и

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент