Екстремното време ще даде тласък на декарбонизацията в корабоплаването

Екстремните метеорологични събития ще дадат тласък за декарбонизацията на корабоплаването, смята Хакан Агневал, главен изпълнителен директор на финландския технологичен гигант Wartsila.

Визирайки прехода в морската индустрия, Агневал коментира: „Обществото няма да приеме да се движим бавно“. „Устойчивостта е сред най-важните неща в дневния ред сега. [Екстремните метеорологични събития] определят дневния ред и обществеността подтивка политиците да действат по-бързо“, подчертава Агневал в коментар пред „Lloyd’s List“, давайки пример с последните климатични събития в Западна Европа и западните бреговете на Северна Америка.

Шефът на Wartsila смята, че предстои ускорено развитие на регулаторната рамка.

Той обаче коментира, че жизненият цикъл на корабите е много по-дълъг от този на другите транспортни средства и международният характер на индустрията носи сложност по пътя за декарбонизация, която не се вижда например при сухопътния транспорт. Агневал изтъква, че дори след 20-годишната работа с LNG, все още има въпроси, които трябва да бъдат решени.

„Този процес ще отнеме време. Дизелът все още ще бъде с нас, заедно с технологиите за намаляване на емисиите. В бъдеще ще има много повече възможности.“, смята директорът на Wartsila.

По думите му компанията е открила диалог с клиентите си относно горивото на бъдещето. „Нашите клиенти искат да станат зелени, но не искат да остават с блокирани активи“, коментира Агневал.

Компанията е на ранен етап в опитите си с амоняк и водород, въпреки че изследванията за използването на водорода като гориво се извършват повече от 20 години.

„Преминаваме в нова фаза. Нашата амбиция е да имаме техническа концепция за [двигатели, работещи] 100% [на] амоняк през 2023 г. и техническа концепция за 100% водород през 2025 г. Дори в този ранен етап, това изглежда обещаващо. Някои от нашите двигатели, в зависимост от модела, могат да работят с между 15% – 25% водород. Искаме да достигнем 100%, което изисква сериозно инженерно развитие. Това е следващата стъпка“, заявява Ангевал.

По негово мнение е нужно обединение. „Няма да можем да направи това сами“, отчита шефът на Wartsila, изтъквайки и голямото значение на цифровизацията.

„Интелигентното корабоплаване е част от устойчивата екосистема“, смята Ангевал. Цифровите решения спомагат за ограничаване разхода на гориво, както и за прилагане на по-ефективни вериги на доставки.

Шефът на Wartsila допълва, че в прехода към пълната декарбонизация в шипинга огромен принос искат да дадат все повече млади специалисти. „Ние сме тук, за да дадем шанс на тези млади хора да допринесат за превръщането на света в по-устойчив чрез технологиите“, подчертава той.

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент