ITF: Съдилищата да поставят моряците на първо място в случаи на изоставяне

Моряците в екипажите на изоставени кораби не трябва да се молят, за да бъдат пуснати към домовете си. Това е основно човешко право. Това пишат от пресслужбата на морското звено на Международната федерация на транспортните работници (ITF) до Maritime.bg, след успешното репатриране на моряците от кораб ANGELIC POWER (IMO: 9250189). Те прекараха на кораба 17 месеца.

Най-накрая мъжете бяха репатрирани, а съдебната битка в китайски съдилища е продължила от миналия юли. ITF призовава за по-бързи действия от съдебните власти по света, които оставят морските лица да стоят с месеци на кораби-затвори, докато се концентрират върху финансовите въпроси.

През юли 2020 г. бълкерът разтоварва в Гуанджоу, но е задържан във финансов спор между приемащата товара компания и товародателя. 22-членен е екипажът на кораба. 13 филипински моряци и девет гърци. Седем гърци са репатрирани през този април, но останалите 15 моряци са задължени да останат на борда до 21 юли 2021 г.

„Някои от тези хора бяха на борда на кораба от 17 месеца“, коментира Стиф Троусдейл, инспектор в ITF. „Това има ужасен психологически ефект. Най-накрая успяха да слязат и да се приберат при семействат си. Съдилищата по цял свят трябва да се справят по-добре при случаи с изоставени кораби“, подчертава още инспекторът на организацията.

Съвсем наскоро властите в Китай започват да се занимават с репатрирането на екипажа на ANGELIC POWER. Петима китайски инспектори дори се качват на кораба, за да се запознаят със ситуацията на борда.

„Физическото и психическото им състояние се влоши значително с течение на месеците“, казва Джейсън Лам, друг инспектор на федерацията. „Съдът назначи местен агент и финансира доставките на провизии, вода и други нужди. Това е чудесно, но въпреки това съдът ефективно затвори 15 напълно невинни хора“, коментира той.

Гръцките корабособственици и мениджър изоставят кораба през февруари, спирайки да изплащат възнагражденията на екипажа, докато междувременно изтича и покритието на застраховките.

Задълженията за заплати достигат 221 000 щ. долара.

„Съдът веднага можеше да се погрижи за благосъстоянието на моряците и да осигури репатрирането им, още през декември, когато се разбра, че ANGELIC POWER е изоставен. Мъжете отдавна можеха да са по домовете си. Те разчитаха на съдействие от властите“, смята Троусдейл.

„Щастлив съм и с облекчение виждам искрени усмивки на изтощените лица на моряците, знаейки, че всички скоро ще се приберат при семействата си и ще получат заслужената си почивка след 17 месеца на кораба.“ казва инспекторът на ITF Арвин Пералта.

Последни новини

Последни новини

Искат оставки в Морска администрация за бездействието със заседналия кораб

Граждани организираха група в социалните мрежи с искане към служебния премиер Стефан Янев и служебния министър на транспорта Христо Алексиев за незабавно освобождаване на

ГЕРБ: Далавери, лични сметки и корупция водят до екокатастрофа с кораба край Яйлата

Престъпното бездействие на служебния кабинет на президента Румен Радев за авариралия кораб може да доведе до екокатастрофа. Това пише в позиция на ГЕРБ - Варна, изпратена до

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент