Силна конкуренция, слаба реколта и COVID-19: причините за спада на товарооборота в Пристанище Варна

Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор „Пристанище Варна“ ЕАД. Това пише в писмен отговор на служебния транспортен министър Георги Тодоров на въпроси от народния представител от „Демократична България“ Стела Николова, установи проверка на Maritime.bg.

Снимка: Пристанище Варна | архив, Maritime.bg

Транспортният министър твърди, че в основата на влошените финансови показатели на държавното пристанище стои и състоянието на световната и местната икономика, което поставя под съмнение бъдещото развитие на търговията, трансграничните пътища и товаропотоците.

Приключилият договор за обработка на товари по несъстоялия се руски проект „Южен поток“ пък е донесъл на „Пристанище Варна“ ЕАД близо 55 милиона лева. Или между 8 и 15 млн. за всяка година от 2014 г. до 2019 г. Прекратяването на договора неминуемо е дало своето отражение върху финансовия резултат на дружеството, твърди служебният транспортен министър Георги Тодоров.

От МТИТС посочват, че в същото време варненското пристанище има постоянни разходи за персонала, които също бележат ръст с увеличението на минималната работна заплата.

„Въпреки финансовите затруднения, причинени от изцяло обективни фактори, се предприемат адекватни и навременни мерки за запазване на финансовата стабилност на дружеството“, твърди Тодоров.

Maritime.bg припомня, че в началото на месеца транспортният министър заяви, че в държавния оператор не се планират съкращения.

В края на изминалата седмица Тодоров освободи член на съвета на директорите на пристанището.

Отговорът на транспортния министър:

44240946-154-06-6

Какво се случва в пристанищата и управляващото инфраструктурата им предприятие, всичко по темата до момента:

Проверяват проекта за удълбочаване на каналите във Варна

Министър Георги Тодоров освободи член на борда на „Пристанище Варна“

Естакадата в Шабла, а не удълбочаването за 400 млн., е причина за рокадата в ДППИ

Реквизиция на пристанищата

Транспортният министър Георги Тодоров вкарва кадър на ГЕРБ в борда на ДППИ?

Как служебният министър на транспорта (не) освободи шефа на ДППИ

Избирателна гилотина в транспортното министерство

Транспортният министър освободи шефа на ДП „Пристанищна инфраструктура“

Министър Тодоров: Няма да има съкращения в Пристанище Варна

Последни новини

Последни новини

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент