Силният конкурентен натиск от частните пристанища, слабата зърнена реколта и пандемията от COVID-19 са сред причините за намаляване товарооборота на държавния пристанищен оператор „Пристанище Варна“ ЕАД. Това пише в писмен отговор на служебния транспортен министър Георги Тодоров на въпроси от народния представител от „Демократична България“ Стела Николова, установи проверка на Maritime.bg.

Транспортният министър твърди, че в основата на влошените финансови показатели на държавното пристанище стои и състоянието на световната и местната икономика, което поставя под съмнение бъдещото развитие на търговията, трансграничните пътища и товаропотоците.
Приключилият договор за обработка на товари по несъстоялия се руски проект „Южен поток“ пък е донесъл на „Пристанище Варна“ ЕАД близо 55 милиона лева. Или между 8 и 15 млн. за всяка година от 2014 г. до 2019 г. Прекратяването на договора неминуемо е дало своето отражение върху финансовия резултат на дружеството, твърди служебният транспортен министър Георги Тодоров.
От МТИТС посочват, че в същото време варненското пристанище има постоянни разходи за персонала, които също бележат ръст с увеличението на минималната работна заплата.
„Въпреки финансовите затруднения, причинени от изцяло обективни фактори, се предприемат адекватни и навременни мерки за запазване на финансовата стабилност на дружеството“, твърди Тодоров.
Maritime.bg припомня, че в началото на месеца транспортният министър заяви, че в държавния оператор не се планират съкращения.
В края на изминалата седмица Тодоров освободи член на съвета на директорите на пристанището.
Отговорът на транспортния министър:
44240946-154-06-6Какво се случва в пристанищата и управляващото инфраструктурата им предприятие, всичко по темата до момента:
Проверяват проекта за удълбочаване на каналите във Варна
Министър Георги Тодоров освободи член на борда на „Пристанище Варна“
Естакадата в Шабла, а не удълбочаването за 400 млн., е причина за рокадата в ДППИ
Реквизиция на пристанищата
Транспортният министър Георги Тодоров вкарва кадър на ГЕРБ в борда на ДППИ?
Как служебният министър на транспорта (не) освободи шефа на ДППИ
Избирателна гилотина в транспортното министерство
Транспортният министър освободи шефа на ДП „Пристанищна инфраструктура“
Министър Тодоров: Няма да има съкращения в Пристанище Варна