
Амбициозните планове на UECC да надгради състава на своя флот с кораби с нисък отпечатък продължават със спускането на вода през тази седмица на втори от три хибридни автомобиволоза, задвижвани с LNG и разполагащи с електрическа система с богат акумулаторен запас, съобщават пред Maritime.bg от компанията.
Най-новият PCTC е спуснат в китайската корабостроителницата в Джиангнан, малко повече от година след залагане на кила му. От компанията отбелязват, че са преодолени множество проблеми с логистиката и човешките ресурси, предизвикани от пандемията Covid-19.
Корпусът със строителен номер H2664 е спуснат на вода на 16 август, а корабът се очаква да бъде приет в състава на компанията през първата половина на следващата година.
UECC адаптират хибридни технологии, преследвайки по-ниски емисии на CO2. Компанията вече разполага с двойка новаторски PCTC, задвижвани с два вида гориво, включително втечнен природен газ, които са в търговска експлоатация през последните четири години.
„Намерението беше да се подобрят допълнително тези два плавателни съда от Е-клас, Auto Eco и Auto Energy, чрез рационализиране на разхода на гориво и използване на хибридна система с голям акумулаторен капацитет“, коментира ръководителят в компанията Ян Торе Фос.
„Имаше редица технически предизвикателства за преодоляване, включително определяне дали подрулващите устройства могат да работят с електричество от акумулаторния блок при маневриране в пристанища“, добавя Фос.
Генератори позволяват зареждане на акумулаторни батерии, докато корабът извършва преход, така че да може да задвижва подрулващите устройства, като допринася за намаляване на емисиите в съответствие с изискванията на пристанищните власти.
Използването на хибридно решение ще позволи на UECC да надвиши целта на IMO за намаляване на въглеродния интензитет с 40% от нивата от 2008 г. в рамките на 2030 г., коментират от компанията.
Емисиите на въглероден диоксид ще бъдат намалени с около 25%, SOx и прахови частици с 90% и NOx с 85% от използването на втечнен природен газ, докато новостроящите се съдове ще отговарят и на ограниченията на емисиите на NO3 на IMO за Северно и Балтийско море .
Фос казва, че програмата за ново строителство върви по график, въпреки значителните логистични пречки и ограниченията за пътуване, които са довели до трудности при закупуването на оборудване от световни доставчици и са оказали сериозно влияние при строителни работи, които изискват стотици работници.
„Новите кораби бяха договорени през 2019 г. точно преди избухването на пандемията, така че за щастие имахме доставчици на оборудване, но основното предизвикателство беше да привлечем инженери в Китай“, казва той.
След предаването на новите кораби, UECC ще разполага с пет екологични PCTC в своя флот. Компанията има 17 плавателни съда.