Първи изцяло електрически влекач започва тестови операции в китайското пристанище Лянюнганг, провинция Дзянсу. Съдът, който плава под името Yungang Electric Tug No. 1, достига максимална скорост от 13 kn, има дължина от 35,5 m, широчина 10 m и гази 3,5 m.
Влекачът се задвижва с LFP акумулаторна система, която достига пълен капацитет на заряда за 2 часа при използване на специална брегова установка за скоростно зареждане, а максимална мощност на цялата енергийна установка е 5 kWh. Според китайското пристанище, цитирано от местното специализирано издание “Ксинде”, влекачът има сравними характеристики със задвижван с двигател с вътрешно горене съд с мощност 4 хил. к.с.
Експлоатацията на подобен кораб ограничава изхвърлянето на 900 t. CO2 емисии годишно.
Пристанището изтъква, че употребата на литиево-железни фосфатни акумулатори (LFP), осигурява допълнително и ограничаване на вибрациите и шума, а влекачът оттговаря на всички китайски изисквания за безопасност на корабоплаването. В Поднебесното царство все още няма конкретни регулации за изцяло електрически кораби, но рамките на такива вече се полагат от работна група.