Maersk осигурява метанол за първия в света контейнеровоз, задвижван с неутрално гориво

Датската A.P. Moller – Maersk е осигурила въглеродно неутрално гориво за първия си кораб, задвижван с метанол. Той ще се произвежда от друга датска компания – „REintegrate“, която ще доставя 10 000 t годишно. Maersk ще работи в тясно сътрудничество с „REintegrate“ за развитието на производствените мощности, в които ще се създава т.нар. е-метанол.

„Този тип партньорство може да се превърне в план за увеличаване производството на зелено гориво и ще ни предостави ценен опит по пътя за декарбонизиране на веригите за доставки. Извличането на горива на бъдещето е значително предизвикателство и ние трябва да можем да намалим времето за тяхното производство“, коментира Хенриет Тигесен от датската корпорация.

Съоръжението за производство на метанол ще използва възобновяема енергия и CO2, генериран от индустрията. Очаква се производството да започне през 2023 г. Електричеството за завода ще се осигурява от фотоволтаичния парк Касо в южната част на Дания.

„Горди сме, че сме част от първото широкомащабно производство на е-метанол в Дания. Докато възобновяемата енергия става все по-често срещана в енергийния микс от потреблението, това е една от първите стъпки на тежкия транспорт към използване на 100% чисто гориво. Това споразумение бележи крайъгълен камък в пътя към екологичния преход в морската индустрия“, заяви Кнуд Андерсен, главен изпълнителен директор на „European Energy“ – компанията-майка на „REintegrate“, която вече има два подобни завода.

Как се произвежда е-метанол

По графика на Maersk

Maersk обяви намеренията си за строителство на кораб, задвижван с два вида гориво, включително метанол, в началото на тази година и като първа в индустрията.

През юни датската корпорация потвърди проекта. Той ще бъде възложен на корабостроителници „Дойярдс“, част от групата на „Хюндай Мипо“, които ще построят първия кораб.

Контейнеровозът ще има капацитет за превоз на 2 100 TEU. Съдът ще има дължина от 172 m., ще плава под флага на Дания и се очаква да влезе в състава на компанията в средата на 2023 г. Корабът ще обслужва фидерни линии между Северна Европа и Ботническия залив.

Последни новини

Флотът унищожи морска мина край Маслен нос

На 23 септември 2022 г. формированието за разузнаване, извличане, транспортиране и унищожаване на невзривени боеприпаси от състава на Флотилия бойни и спомагателни кораби от състава на Военноморските сили, след получен факс от
Прочетете

Варна върху морска карта на португалския картограф Лазаро Луис от 1563 година

1. „Карта на Средиземноморието, Черно море и Западна Европа“, Лазаро Луис, 1563 г., отсечка с Черно море и част от Европа: Унгария (Umgria) и Гърция (Grecia). Академия на науките, Лисабон, Португалия. Морските карти (портолани) се
Прочетете

Курсанти и студенти от четири държави пристигат в Морско училище по проект MARS-NET

В началото на септември морската столица на Литва – Клайпеда, беше домакин на ползотворна среща на научни колективи от морски университети на Турция, Полша, Румъния и България. Срещата бе във връзка с работата по проекта MARS-NET на
Прочетете

Откриха първи офшорен вятърен парк във Франция

Президентът на Франция Еманюел Макрон откри първия офшорен вятърен парк във Франция, предадоха световните агенции. Паркът се намира край Сен Назер, пристанище в западната част на страната, на разстояние от 6 до 10 nm от бреговете.
Прочетете

Задържаха лодка с 38 мигранти край нос Шабла

38 души, сред които 22-ма мъже, 8 жени и 8 деца, от които едно е бебе, представящи се за сирийци и афганистанци, бяха безопасно доведени до българския бряг от представители на Гранична полиция рано тази сутрин при сложна операция в
Прочетете

Морският бизнес очаква спешна реакция от властта за увеличените тарифи за преминаване през Проливите

Морският бизнес в България очаква бъдещата власт да приеме спешни мерки, които да намалят негативния ефект и влиянието на конфликта между Украйна и Руската федерация у нас. Това става ясно от изпратено уведомление до политическите
Прочетете

Румънският президент очаква допълнително разширяване на Пристанище Констанца

Пристанището в Констанца трябва да се подобри или поне да се адаптира към настоящите условия, заяви румънският президентът Клаус Йоханис, като изрази надежда, че споразумението за транзит на зърно от Украйна през Черно море ще бъде
Прочетете

Край Видин тренираха реакция при авария с кораб в р. Дунав

Пристанище Видин - Център, снимка: "Пристанище Видин" По време на проведено пожаро-тактическо учение кораб се преобърна в Дунав, в района на видинското пристанище. В сценария на проиграното учение имаше трима загинали и двама ранени,
Прочетете

Американският флот проявява интерес към пристанище Александруполис

Североизточното гръцко пристанище Александруполис е на път да се превърне във "втора Суда", пише електронното издание на в. "Катимерини", визирайки голямата гръцка и натовска военноморска база на остров Крит. Високопоставени
Прочетете

Декарбонизацията и липсата на работна ръка са главните проблеми пред морската индустрия за…

Декарбонизацията на корабоплаването и новите екологични разпоредби се разглеждат като най-въздействащите проблеми за втора поредна година в доклада "Глобален мониторинг на морските проблеми" (Global Maritime Issues Monitor, GMIM), изготвян
Прочетете

Последни новини

Курсанти и студенти от четири държави пристигат в Морско училище по проект MARS-NET

В началото на септември морската столица на Литва – Клайпеда, беше домакин на ползотворна среща на научни колективи от морски университети на Турция, Полша, Румъния и

Морският бизнес очаква спешна реакция от властта за увеличените тарифи за преминаване през Проливите

Морският бизнес в България очаква бъдещата власт да приеме спешни мерки, които да намалят негативния ефект и влиянието на конфликта между Украйна и Руската федерация у нас.

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент