Maersk осигурява метанол за първия в света контейнеровоз, задвижван с неутрално гориво

Датската A.P. Moller – Maersk е осигурила въглеродно неутрално гориво за първия си кораб, задвижван с метанол. Той ще се произвежда от друга датска компания – „REintegrate“, която ще доставя 10 000 t годишно. Maersk ще работи в тясно сътрудничество с „REintegrate“ за развитието на производствените мощности, в които ще се създава т.нар. е-метанол.

„Този тип партньорство може да се превърне в план за увеличаване производството на зелено гориво и ще ни предостави ценен опит по пътя за декарбонизиране на веригите за доставки. Извличането на горива на бъдещето е значително предизвикателство и ние трябва да можем да намалим времето за тяхното производство“, коментира Хенриет Тигесен от датската корпорация.

Съоръжението за производство на метанол ще използва възобновяема енергия и CO2, генериран от индустрията. Очаква се производството да започне през 2023 г. Електричеството за завода ще се осигурява от фотоволтаичния парк Касо в южната част на Дания.

„Горди сме, че сме част от първото широкомащабно производство на е-метанол в Дания. Докато възобновяемата енергия става все по-често срещана в енергийния микс от потреблението, това е една от първите стъпки на тежкия транспорт към използване на 100% чисто гориво. Това споразумение бележи крайъгълен камък в пътя към екологичния преход в морската индустрия“, заяви Кнуд Андерсен, главен изпълнителен директор на „European Energy“ – компанията-майка на „REintegrate“, която вече има два подобни завода.

Как се произвежда е-метанол

По графика на Maersk

Maersk обяви намеренията си за строителство на кораб, задвижван с два вида гориво, включително метанол, в началото на тази година и като първа в индустрията.

През юни датската корпорация потвърди проекта. Той ще бъде възложен на корабостроителници „Дойярдс“, част от групата на „Хюндай Мипо“, които ще построят първия кораб.

Контейнеровозът ще има капацитет за превоз на 2 100 TEU. Съдът ще има дължина от 172 m., ще плава под флага на Дания и се очаква да влезе в състава на компанията в средата на 2023 г. Корабът ще обслужва фидерни линии между Северна Европа и Ботническия залив.

Последни новини

Последни новини

Кап. Венцислав Иванов: Утре започва разтоварване на останалия товар, за вторник планираме втори опит за снемане на кораб…

Голяма част от товара на VERA SU е разтоварена. Това заяви кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА "Морска администрация". По думите му в хамбара на заседналия на

Кап. Иванов: Програма минимум – да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум – да…

Програма минимум - да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум - да изтеглим кораба. Това заяви пред медии кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент