Maersk поръча 8 кораба, задвижвани с метанол

През първата половина на 2024 г. датската корпорация A. P. Moller – Maersk ще получи първи от серия контейнеровози, задвижвани с метанол. Това съобщават от пресслужбата на компанията пред Maritime.bg.

Maersk изтъкват, че става дума за изключително новаторски плавателни съдове. Компанията е поръчала 8 контейнеровоза с капацитет около 16 000 TEU, които ще бъдат построени в корабостроителниците на „Хюндай“. Споразумението включва и опция за още четири кораба от серията.

Новите кораби трябва да заменят по-старите плавателни съдове в състава на Maersk, с което ще се гарантира намаляване на емисиите CO2 с около 1 млн. тона.

Като първи за индустрията, тези кораби ще осигурят на клиентите ни наистина неутрален транспорт по море, отбелязват датчаните.

Видео:

Повече от 200 големи компании-клиенти на Maersk са заложили в своите програми амбициозни планове за осигуряване на нулев въглероден отпечатък във веригите на доставките. Като част от непрекъснатото сътрудничество с клиенти, лидери в корпоративната устойчивост, включително Amazon, Disney, H&M Group, HP Inc., Levi Strauss & Co., Microsoft, Novo Nordisk, The Procter and Gamble Company, PUMA, Schneider Electric, Signify, Syngenta и Unilever, Maersk се ангажира активно да използва и мащабира решения с нулеви емисии за своите морски превози и транспорт.

Maersk посочва още, че с поръчката на новите кораби се превръща във водач в декарабонизацията на корабоплаването и очаква още компании от индустрията да последват този пример.

„Време е да действаме, ако искаме да решим климатичното предизвикателство пред корабоплаването. Тази поръчка доказва, че решенията, неутрални по отношение на въглерода, са налични днес в сегмента на контейнеровозите и че Maersk се ангажира с нарастващия брой клиенти, които искат да декарбонизират своите вериги за доставки. Освен това, изпращаме твърд сигнал към производителите на горива, че предстои значително пазарно търсене на зелени горива на бъдещето“,

заявява Сорен Скоу, изпълнителен директор на Maersk.

Maersk ще експлоатира съдовете с неутрален е-метанол или устойчив биометанол възможно най-скоро. Плавателните съдове ще бъдат проектирани да имат гъвкав оперативен профил. Те ще включват конфигурация за метанолово задвижване, разработена в сътрудничество с производители, включително MAN ES, Hyundai (Himsen) и Alfa Laval, което представлява значително разширяване на капацитета на корабите от предишното ограничение до 2000 TEU. Плавателните съдове ще бъдат класифицирани от ABS и ще плават под датски флаг.

„Много сме развълнувани от това допълнение към нашия флот, което ще предложи на нашите клиенти уникален достъп до неутрален транспорт по море, като същевременно балансира техните нужди. За нас това е идеалният тип голям кораб, който да даде възможност за устойчива глобална търговия през следващите десетилетия и от диалога ни с потенциалните доставчици, ние сме уверени, че ще успеем да набавим необходимия метанол“,

коментира Хенриет Тугесен от Maersk.

Новите плавателни съдове идват като част от текущата програма за обновяване на флота на Maersk и ще заменят тонаж с капацитет от над 150 000 TEU, с който Maersk ще се раздели между 2020 и първата половина на 2024 г.

Компанията изтъкна, че ще поддържа капацитета на флота си в диапазона от 4,0 до 4,3 млн. TEU.

Вижте още по темата:

Последни новини

„Зелени кранове“ в БМФ Порт Бургас

Проект за подобряване на нисковъглеродния мултимодален транспорт в пристанище Бургас чрез изграждане на нова инфраструктура за кейово място 28 е сред одобрените за финансиране от Механизма за свързване на Европа 2021-2027 в сектор
Прочетете

Още предмети от рисувано стъкло са открити при подводните разкопки край нос Чироза

В Археологически музей - Бургас ще бъдат представени резултатите от най-новите подводни археологически разкопки при нос Чироза, провели се в края на юни 2022 г. Сред откритите находки са богата колекция от цели стъклени предмети от
Прочетете

АППД започва самостоятелен драгаж край Белене

Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ (ИАППД) започва самостоятелен драгаж с новозакупената техника в началото на месец юли. Това съобщи изпълнителният директор инж. Павлин Цонев по време на заключителната
Прочетете

Морска администрация предостави катер на Община Бяла за реакция при инциденти на море

Катер за търсене и спасяване в Черно море бе предоставен на Община Бяла от Морски спасително-координационен център към ИА „Морска администрация“- Варна. Специализираното плавателно средство ще служи за търсене и спасяване на лица
Прочетете

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за бизнеса в условията на тежка икономическа криза и редица фирми
Прочетете

Пътнически кораб удари айсберг край Аляска

Плаващият под флага на Бахамските острови пътнически кораб NORWEGIAN SUN (IMO: 9218131) е прекратил 9-дневен круиз, след като удря айсберг край бреговете на Аляска, съобщи телевизия ABC. Компанията-оператор на кораба потвърждава за
Прочетете

Кораб Azov Concord, който напусна Мариупол, пристигна в Турция

Корабът за генерални товари AZOV CONCORD (IMO: 9387748), който напусна пристанище Мариупол, пристигна в Зонгулдак, сочи справка на Maritime.bg. Съдът се контролира от турска компания. По думите на капитана на кораба Иван Бабенков
Прочетете

Турция започна строителството на подводница

Турската компания от отбранителната индустрия STM обяви начало на строителството на нова подводница, проектирана изцяло в страната. Експерти определят проекта STM500 като "исторически" за южната ни съседка, отбелязвайки, че новата
Прочетете

54 години Морска гара – Варна

Преди 54 години официално е открита Морска гара - Варна. Строителството на сградата е започнало през 1966 година и е завършено две години по-късно. Морска гара е определяна като уникално съоръжение за приемане потока пасажери. В
Прочетете

COSCO пусна блок-влак от пристанище Триест до Словакия

Нов железопътен маршрут от "Китайско-европейския сухопътен мост" започна работа този понеделник. Той се обслужва от китайската компания COSCO SHIPPING и е между италианското пристанище Триест и Велене, Словения, където се намира
Прочетете

Последни новини

Още предмети от рисувано стъкло са открити при подводните разкопки край нос Чироза

В Археологически музей - Бургас ще бъдат представени резултатите от най-новите подводни археологически разкопки при нос Чироза, провели се в края на юни 2022 г. Сред откритите

Морска администрация предостави катер на Община Бяла за реакция при инциденти на море

Катер за търсене и спасяване в Черно море бе предоставен на Община Бяла от Морски спасително-координационен център към ИА „Морска администрация“- Варна. Специализираното

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент