Агенцията за контрол на публични предприятия обяви два конкурса за избор на независими членове за бордовете на “Пристанище Варна” ЕАД и Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура”. Те идват на фона на вече обявени конкурси от служебното транспортно министерство, поверено на Георги Тодоров, бивш шеф на борда на ДППИ, който вчера съобщи, че няма понятие как руска фирма е спечелила работата по удълбочаване каналите във Варна.
Според действащото законодателство, в бордовете на ДППИ и Пристанище Варна трябва да има по двама души, които представляват държавата и по един независим член.
От обявите става ясно, че няма ограничения за професионалната квалификация на бъдещите “независими”. Могат да се кандидатират магистри по право, финанси, икономика, счетоводство и контрол, маркетинг, бизнес администрация, техническа специалност.
Обявите и изискванията стоят като от известния калъп, по който вече бяха проведени такива конкурси по времето на третия мандат на Бойко Борисов. В тях няма специално, подчертано и задължително изискване кандидатите да са морски специалисти.
Това пък даде възможност на министър Георги Тодоров да назначи финансист за временен генерален директор на ДП “Пристанищна инфраструктура”.
В борда временно попадна и бившият кандидат-депутат от “ГЕРБ – СДС” Ивайло Иванов, който бил и обвързан с бизнеса, според публикация на сайта “Искра”, в която той е определен като абсолютно неподходящ за поста. Назначеният по времето на Николина Ангелкова Иванов също участва в конкурса за избор на генерален директор на ДП “Пристанищна инфраструктура”. Освен това Иванов е в конфликт на интереси, тъй като е член на борда на друго дружество.
Поканите за номиниране: За ДППИ | За Пристанище Варна