
Морската общност на Варна за пореден път е приведена в контролиран делириум. И за пореден път ще търпи некадърници, наложени по върховете на регулиращите дейността на сектора институции. Глухи, слепи и неми остават многобройните организации (събиращи незнайно защо членски внос) за общоизвестното черно бъдеще, което предначерта с „личните“ си рокади служебният транспортен министър Георги Тодоров. Вчера цяла България видя, че този човек изглежда не може да защити морските интереси на страната. Имаме един корпоративен блюстител на върха на системата. Такива бяха и всички преди него.
Морска Варна много добре знае колко честност има в конкурса за избор на шеф на ДППИ. Знае и кога точно ще се сложи точка на столетната история на държавните пристанища, които са обречени на трагичен и невиждан никъде другаде край.
Знае се и как други черноморски градове направиха пътеки до София, за да защитят своите кандидати – повече от нелепи, повече от обвързани със задкулисието, абсолютни политически номади, хамелеони.
Кой носи отговорност за мълчанието на Варна? Отговорът може да бъде само един – компрометираният ментален статус на ръководещите т.нар. неправителствени организации от морския сектор. Те проспаха включването на Варна в TEN-T мрежата, проспаха удушаването на държавните терминали, проспаха и много други събития, сега мълчат.
Този път тяхното мълчание ще бъде платено от всички в морската индустрия.
Авторът изразява лични мнение, с което не обвързва редакцията на Maritime.bg. Изданието има готовност да публикува и други мнения по темата.