Разработват електрически градски хидробуси с подводни крила

Шведската компания „Candela“ набира средства за строителство за завод за серийно производство на малки плавателни съдове за рекреация и туризъм, които се задвижват изцяло с електричество. Компанията вече достави на около 30 клиенти първите лодки от серия C-7.

Сега, „Candela“, представя нов 8,5-метров съд (C-8), който разполага с подводни криле, осигуряващи по-голяма енергийна ефективност. Това дава на компанията възможност да се конкурира с конвенционалните съдове за рекреация и туризъм, задвижвани с двигатели с вътрешно горене.

„Candela“ е стартираща компания и сега цели да достигне годишно производството на поне 1000 лодки от новата серия, които имат до 8 места на борда, според обширна публикация на „Блумбърг“.

Густав Хаселког, изпълнителен директор на компанията, твърди, че хидрофойл системата дава възможност на борда да има много по-малка батерия от нужната за плаване без подводни крила.

По думите му C-8 може да плава със скорост до около 16 kn, когато не използва хидрофойл системата, а в надводно състояние да достигне 30 kn. От „Candela“ твърдят, че новите лодки имат далечина на плаване до 50 мили при скорост от 22 kn.

В статията на „Блумбърг“ лодките са сравнени с автомобилите „Tesla“.

За „Candela“ се твърди, че провежда разговори с 45 общини за доставка на големи електрически плавателни съдове, фирмата ще тества първи 30-местен градски хидробус с подводни крила през 2023 г.

Последни новини

Последни новини

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент