Основна неизвестност в прехода на морската индустрия остава – как и дали ще има капацитет за производство на алтернативни горива. Това заявява в интервю пред Maritime.bg директорът на дигиталното и хибридно портфолио на WinGD Стефан Горанов. По думите му индустрията следва да гарантира, че производството ще остане въглеродно-неутрално.
Maritime.bg припомня, че през първата половина на 2024 г. датската корпорация A. P. Moller – Maersk ще получи първи от серия контейнеровози, задвижвани с метанол. От компанията съобщиха, че са осигурили въглеродно неутрално гориво за първия си кораб, задвижван с метанол. Той ще се произвежда от друга датска компания – “REintegrate”, която ще доставя 10 000 t годишно. Maersk ще работи в тясно сътрудничество с “REintegrate” за развитието на производствените мощности, в които ще се създава т.нар. е-метанол. Как ще се произвежда горивото, вижте тук.
Стефан Горанов предвижда, че бъдещето е на двутактовите мултигоривни машини.
Подходящо контролираните хибридни енергийни системи и дигитални решения за динамична оптимизация се очертават като едни от най-рентабилните решения за морската индустрия по пътя й за достигане на екологичните цели, заявява още българският специалист.
Цялото интервю със Стефан Горанов, вижте тук.