Нови 381 контейнеровоза са поръчани за строителство през 2021 г. Те имат капацитет от 3,44 млн. TEU, а с това се чупи миналогодишния рекорд за новоочакван тонаж, според най-голямата асоциация в индустрията BIMCO.
Организацията отчита и рекорден глобален превоз на товари, а в отговор на нуждите компаниите са поръчали общо 619 контейнеровоза, които трябва да приемат в следващите години.
От BIMCO изтъкват, че все още не е счупен рекордът от 2008 г., когато бяха поръчани нови контейнеровози с капацитет 6,8 млн. TEU.
“От 2023 г. в световния флот се очаква да влязат кораби с общ капацитет за превоз на 5,3 млн. TEU. Това показва хода на големи инвестиции в нов тонаж и капацитет. Размерът все още има значение. Корабите трябва да са способни да поемат товарооборота по нововъзникващи търговски линии. Много от новите кораби, които в момента се строят, ще имат скрубери”, отбелязва Петър Санд, главен анализатор на организацията.
По думите на Санд, много от компаниите избират универсални и гъвкави за търговия кораби с капацитет между 13-16 хил. TEU, а причините за това са свързани с ефектите на пандемията и търговската война между САЩ и Китай.
Наскоро датският гигант Maersk поръча 8 кораба с капацитет 16 хил. TEU, задвижвани с метанол. Това ще бъдат първи подобни контейнеровози за индустрията.
44 са поръчките досега през годината за ULCS – контейнеровози с капацитет до 24 100 TEU.