
Скрити остават част от документите, които разкриват какво стои зад спорния проект за удълбочаване каналите на Пристанище Варна. Това става ясно от публикация на „Дневник“. След дълга съдебна битка, изданието получи достъп до документацията, но се оказа, че е бил направен опит за скриване на офертата от „Транспортно строителство и възстановяване“ (ТСВ), както и количествено-стойностните сметки по проекта. През последните години всички искания за достъп до документацията от Maritime.bg бяха отказани.
Припомняме, че по проекта бяха разходени над 400 млн. лева в инхаус процедура без възлагане на обществени поръчки. Средствата бяха отпуснати от държавния бюджет от правителството „Борисов 3“. Парите бяха дадени на ДП „Пристанищна инфраструктура“, която превъзложи работата на другото дружество под шапката на транспортното министерство ТСВ, което също без конкурси разпредели парите към трети подизпълнители.
След настояване за предоставяне на липсващата оферта, тя все пак е била „разсекретена“ частично, но останалата част от скритите документи по проекта продължават да са тайна, подчертава „Дневник“.
През изминалата седмица в парламента отговори по проекта даде Георги Тодоров, настоящ служебен министър и бивш шеф на борда на ДП „Пристанищна инфраструктура“. Министърът, който наскоро започна рокади в предприятието и „Пристанище Варна“ ЕАД, заяви, че няма никаква информация за част от договорите, сключени по проекта. Тези твърдения бяха посрещнати с бурни възласи и смях в пленарната зала.