За особен случай и спор между корабни мениджъри, станал причина за задържане на танкер за седем седмици, съобщи авторитетният вестник “Трейд уиндс”. Сагата се развива на борда на построения през 2016 г. танкер QIAN TAI 1 (IMO: 9531727), плаващ под флага на Либерия, който понастоящем се намира в индийско пристанище.
Плавателният съд е собственост на базирана в Хонконг компания, а за мениджър в регистрите е посочена китайската “Seacon”, която има офиси и в Сингапур. Именно последното дружество осигурява екипажа за QIAN TAI 1, капитан е китайски гражданин.
През юли адвокати на базирания в Сингапур корабен мениджър “Oka” подават молба до съд в Индия за допускане на борда на индийски сменен екипаж, включително капитан от страната.
В последвалия съдебен процес не участва представител на китайския мениджър “Seacon”. Индийски съдия приема като доказателство предоставен договор за мениджмънт на танкера, декларации и имейли, за които се твърди, че са обвързващи за корабособственика.
Пред съдията е изтъкнато, че назначеният от “Seacon” китайски капитан отказва смяна на екипажа, както и да предаде контрола над танкера, което ще генерира огромни загуби за корабособственика.
По така предоставените доказателства, съдията отсъжда, че китайският капитан незабавно следва да допусне индийския си колега и екипаж.
Според данни от регистрите в Сингапур, представящата се за мениджър на кораба фирма “Oka” е регистрирана по-малко от седмица преди да подаде жалба в индийски съд, пише вестникът.
В крайна сметка на 31 август “Seacon” назначава адвокат, който да защити компанията, но целият процес се забавя от пандемията, а корабът генерира само загуби, оставайки за повече от седем седмици в индийското пристанище Какинада. Изданието е опитало да осъществи контакт с представители на двете спорещи за мениджмънта на кораба компании.
Данни от регистрите посочват, че корабособственикът на QIAN TAI 1 има флот от 8 малки продуктовоза, осъществяващи търговия между пристанища в Близкия Изток и Китай.