Своеобразният трилър в пристанищата, режисиран от служебния транспортен министър Георги Тодоров, влезе във фаза на активен съспенс. Конкурсите за избор на нов шеф в ДП “Пристанищна инфраструктура”, членове на борда на предприятието и в борда на “Пристанище Варна” ЕАД, изглеждат заседнали. В комисията, която ще определи кои са новите шефове, има само един член, който може публично да обясни как функционират пристанищата.
Близо 2 месеца тече процедурата за избор на нов генерален директор на ДППИ, преминаха фазите по обявения конкурс. По всичко изглеждаше, че първоначалната идея е била скоростно назначение на нов гендиректор и овладяване на предприятието.
Резултат няма.
Причините може да са няколко:
- Изчаква се разпускане на Народното събрание.
Днес президентът съобщи, че това ще стане на 16 септември. Така с потенциално нарочно забавяне на резултатите може да осигури липсата на парламентарен отпор при конкретен избор. Подобни предупреждения вече бяха отправени към служебния министър от трибуната на парламента. - Падат последните зрънца в пясъчния часовник, отброяващ времето на Георги Тодоров като служебен министър
Потенциално е възможно да се изчаква решението за състава на третото служебно правителство на президента Румен Радев. В него място може да няма за настоящия служебен министър, който бе силно критикуван от всички парламентарни групи без ГЕРБ и ДПС. - Няма по-добър от досегашния “охулен” генерален директор.
Възможно е да е роден нов Параграф 22, след първия с влакчето на заповедите и освобождаването на Ангел Забуртов, а именно той да е оценен най-високо от комисията.
Без значение коя е причината за необявяване на резултат от конкурсите, реални са опасностите от забавяне на редица проекти, които ДППИ реализира.
Авторът изразява лични виждания, не е задължително те да съвпадат с редакционната позиция на Maritime.bg. Изданието има готовност да публикува и други мнения по темата.