Няма отговор от служебния транспортен министър Георги Тодоров по поставен въпрос от народния представител Борислав Гуцанов (БСП за България) за реализираното за близо 9 милиона проектиране на интермодален терминал Варна, видя Maritime.bg. Проектът е известен като “пристанището под Максуда”.
Без отговор служебният транспортен министър остава и въпроса на народния представител за евентуален международен конкурс, с който да се извърши корекция на сегашния вид “скара-бира” на откритата зона за достъп в Пристанище Варна – Изток.
“През 2013 г. бяха заделени средства за проектиране на интермодалния терминал. Доколкото ми е известно проектантите са предали проекта на възложителя МТИТС. Аз лично бих искал да знам какво се случва с този проект”, пита Гуцанов, а 10 дни по-късно отговор няма.
Maritime.bg припомня, че интермодалният терминал (ИМТ) бе планиран за изграждане на съществуваща територия на ДП „ПИ” и НК „ЖИ”, и новосъздадена територия във Варненското езеро. Пристанищната зона трябваше да има дълбочина на оперативната акватория – минимум 12.50 м. с две корабни места за обработка на контейнери и две корабни места за обработка на зърно, както и едно многофункционално корабно място и кей/корабно място за служебни кораби, влекачи, букеровчик и др. ИМТ трябваше да има и развита гарова зона, която щеше да включва нова товарна гара “Варна запад”, обхващаща РП Варна запад със съществуващия му приемно-отправен парк и разпределителния парк на гара Варна.