Продължава нищоправенето със заседналия кораб, товарът му е опасен за морската среда

Предстои загуба на пореден ден за провеждане на салвидж операция на моторен кораб VERA SU, заседнал в района на защитена местност „Яйлата“. Днес се очакваше да започне прехвърляне на част от товара на плаващия под флага на Панама и контролиран от турска компания кораб. В района трябваше да бъдат активирани плаващ кран и самоходна баржа, осигурявани от влекачи. Към 1133 ч. такива съдове не са отплавали от Варна.

Шефът на Морска администрация кап. Живко Петров изтъкна като причина, че турският корабособственик и застрахователите не са постигнали споразумение по всички параметри на операцията. Пред държавното радио той подчертал, че операцията не е спасителна. Шефът на ИАМА дори е изразил съмнения, че в този район е възможно да подходят други плавателни съдове.

Междувременно в социалните мрежи бе разпространена информация за допуснато замърсяване. Репортер на Maritime.bg, който е в района, категорично отхвърли подобни твърдения.

Към 1133 ч. не се наблюдава изменение на позицията на плавателния съд, а сутринта моряците го осигуриха към близките скали.

Капитанът на кораба отново отказа да коментира пред медиите реалното състояние на плавателния съд, вдигайки рамене в отговор и на въпросите кога ще се извърши опит за снемане на плавателния съд. Коментари отказаха и агентите на VERA SU.

Очаква се рязко влошаване на хидрометеорологичната обстановка в района в идните дни, което е потенциална опасност както за кораба, товара, така и за екипажа. Пред медии кап. Петров изтъкна, че „почти няма гориво“ в танковете на кораба, но евентуално пречупване при тежка метеообстановка – в крайна сметка ще стане причина за замърсяване.

Макар властите да твърдят, че евентуално допускане на по-сериозна катастрофа и попадане на товара му в морската среда да не представлява опасност за околната среда, проверки на Maritime.bg в научни доклади установиха, че всъщност няма конкретни доказателства зад подобни заявки. Попадането на този вид товар в морската среда води до засилен растеж на фитопланктона, но последиците може да са пагубни за местообитанията в района. Според доклад на ЕС от 2010 г., подобно „наторяване“ може да стане причина за промяна на състава на видовете в района, както и да създаде мъртва зона.

Видео:

Последни новини

Последни новини

Министър Алексиев прие от името на България председателството на ТРАСЕКА

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев прие от името на България, председателството на Междуправителствената комисия ТРАСЕКА за

Затвор грози бившия президент на Аржентина за шпионажа срещу роднините на екипажа на подводница ARA San Juan

Бившият президент на Аржентина Маурисио Макри обяви, че няма да прави заявления и към момента няма да се яви пред съда по повод обвиненията за предполагаем шпионаж, разпореден

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент