Международен пробив на екипажа на яхта „Шоколад“

 Първото място в клас ORC и третото в клас IRC 0 ознаменуваха първото международно участие на екипажа на яхта Шоколад. Достойното постижение бе постигнато по време на състезанията за Купата на Босфора. Отборът успя да преодолее дори настоящия световен шампион в ORC, който остана втори след яхта Шоколад. 

Световноизвестната ветроходна регата се проведе между 24 и 26 септември 2021 г. във водите на Истанбул. Състезанието е предизвикателно дори за най-добрите професионални ветроходци заради активните течения и силния вятър в протока между Европа и Азия, който е и натоварен морски път.

Шоколад е яхта от модел FARR40 с български екипаж и швейцарски шкипер, която по-рано през годината успя да постигне множество значими победи в състезанията за килови яхти на българското Черноморие.  

“Ветроходството по Босфора ни създаде магическо усещане. Много се радвам за победата ни, но още повече – че с това състезание направихме важна стъпка в нашата подготовка за следващото ни предизвикателство – участие в Rolex Middle Sea Race през октомври.“, сподели Франсоа Боп, шкипер и собственик на яхтата. 

Много добри резултати бяха постигнати и от другите български участници в надпреварата – LZ Yachting 1991 със шкипер Лъчезар Братоев стана четвърта в клас ORC, Espresso Martini със шкипер Павлин Надворни се класира на пето място в ORC, а яхта  Wasabi със шкипер Валентин Николов зае деветото място в клас ORC 3.

За Франсоа Боп

Франсоа Боп/François Bopp е швейцарски предприемач, който в началото на 2021 г. избира да живее в България, въпреки глобалния обхват на дейностите на компаниите му. Основната е United Orthopedic Corporation, член на Българо-Швейцарската търговска камара. Като страстен ветроходец закупува яхта, която от май е в България. Яхта „Шоколад“ с български екипаж участва във всички състезания у нас, които печели или е близко до първото място в своя клас. „Това е хубаво, но и не е нормално. Имам късмета да съм на борда на моята лодка с някои от най-добрите млади ветроходци в България и лесно мога да сравня тяхното ниво с най-добрите в Швейцария. Най-добрите българи са поне толкова добри, колкото и швейцарците, но на европейски и световни регати те постигат далеч не същите резултати. Защо това е така? Просто въпрос на организация и ресурси, вложени в обучението. Целта ми е и в България тези неща да се подредят по своите места!“ – заявява г-н Боп.

Ветроходна академия „Шоколад“ 

Условията за ветроходство в България са изключително добри. Някои от младите ветроходци са наистина талантливи. Някои от по-възрастните собственици на килови яхти са страстни и амбициозни. Идеята на академията е да помогне на елитните ветроходци в България да достигнат най-високото ниво (олимпийски медали, професионално плаване) и най-общо –  да помогне на всички амбициозни ветроходци да се представят по-добре в елитните състезания и да направят ветроходния спорт по-популярен за широката общественост.

Академията има за цел да постави България на световната карта на най-силните ветроходни нации. Най-добрите са Великобритания, САЩ, Австралия, Нова Зеландия, Франция, Италия, Испания, Бразилия. Също много силни са Хърватия, Гърция, Турция, Израел, Швеция, Дания. България може да влезе бързо в тази втората група на „опасни претенденти“.

Предвижда се някои от най-добрите български ветроходци като Любен Тенекеджиев, Иво Тодоров, Петър Димитров, Михаил Копанов да имат активна роля в Академията. Тя няма да е училище за ветроходство, а ще допълва работата на ветроходните клубове с фокус върху подготовката на елитни състезатели. 

Последни новини

Морската индустрия търси изкуствен интелект

Близо 1 млрд. долара ще инвестира морската индустрия в търсене на решения с изкуствен интелект (AI), става ясно от изследване на Lloyd's Register и Thetius. Секторът ще инвестира все повече до 2027 г., когато се очаква да бъдат
Прочетете

Над 450 хил. тона зърнени товари са изнесени през украинските пристанища

Над 50 чуждестранни плавателни съда, плаващи под флаговете на 14 държави, остават блокирани в шест украински пристанища - Херсон, Николаев, Черноморск, Одеса, Очаков и Южний. Това съобщи Михаил Мизинцев, началник на руския Национален
Прочетете

MSC купува болници

Базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC) участва в консорциум, който се очаква да придобие международната частна болнична група "Mediclinic". Последната има болници в Южна Африка, Намибия, Швейцария и Обединените
Прочетете

Планират финансови субсидии за моряци от Украйна

Предоставянето на финансови субсидии на украински моряци се разглежда като възможност от неправителствени организации от морската индустрия. Фонда за международна помощ за моряци (SIRF) проведе проучване за нуждите на моряците,
Прочетете

Кап. Жеков: Това е може би най-неблагоприятната година за корабоплаването, стотици съдове изчакват в…

Стотици самоходни и несамоходни плавателни съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав заради много ниското ниво. Това съобщи пред БТА директорът на дирекция "Речен надзор - Русе" към агенция "Морска администрация" Иван
Прочетете

„Грийнпийс“ пуска каменни блокове край британското крайбрежие срещу дънните тралове

"Грийнпийс" планира да пуска каменни блокове по югозападното британско крайбрежие, за да опази редки видове от улов с дънни тралове, предадоха ДПА и Пи Ей Мидиа (бивша Прес асосиейшън). Британският клон на екологичната
Прочетете

В терминал Варна-изток започва изграждане на зърнен терминал и разширяване на съществуващите…

Нова визия за развитие и стремеж към по-висока конкурентоспособност, обяви като приоритет в публикация за "24 часа" изпълнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Ивайло Гавраилов. Снимка: Пристанище Варна Изправен съм пред
Прочетете

Варна върху карти на Хуан Мартинес от 1570, 1572, 1582 и 1583 година

Хуан Мартинес (Joan Martines), е картограф, живял и работил в Месина (остров Сицилия) през 1556-1587 г. Умира в Неапол през 1591 г. Произходът му е неясен – испански, майоркански, каталански (най-вероятно родителите му са покръстени
Прочетете

Седма година бреговите центрове на ДППИ следят корабния трафик

На днешния ден преди 7 години е открит Бреговия център за управление на трафика и информационно обслужване на корабоплаването – Варна. Разположен в Аспарухов парк и по-известен сред местните като наклонената кула, центърът отговаря за
Прочетете

Феерия на ветрилата за празника на Варна

Фондация „Кор Кароли" и Яхт клуб „Капитан Георги Георгиев – Порт Варна“ канят всички варненци и гости на града на 15 август да се насладят на красотата на ветрилата във варненския залив. 44 лодки, които са част от 22-рата регата
Прочетете

Последни новини

MSC купува болници

Базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC) участва в консорциум, който се очаква да придобие международната частна болнична група "Mediclinic". Последната

Кап. Жеков: Това е може би най-неблагоприятната година за корабоплаването, стотици съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав

Стотици самоходни и несамоходни плавателни съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав заради много ниското ниво. Това съобщи пред БТА директорът на дирекция

„Грийнпийс“ пуска каменни блокове край британското крайбрежие срещу дънните тралове

"Грийнпийс" планира да пуска каменни блокове по югозападното британско крайбрежие, за да опази редки видове от улов с дънни тралове, предадоха ДПА и Пи Ей Мидиа (бивша Прес

В терминал Варна-изток започва изграждане на зърнен терминал и разширяване на съществуващите складови стопанства

Нова визия за развитие и стремеж към по-висока конкурентоспособност, обяви като приоритет в публикация за "24 часа" изпълнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Ивайло

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент