Японската компания Imabari Shipbuilding (IS) разработи Aero-Citadel, нов дизайн на корабни надстройки, който довежда до реализацията както на енергийна ефективност, така и на мерки за борба с пиратството. Надстройката има тясна рационализирана форма.
Според тестове във въздушен тунел ветровото натоварване по време на плаване ще бъде намалено с 25 до 30%. Това може да осигури намаляване разходите на гориво до 2%, смятат от IS. Във всички помещения, включително в МО, ще има LED осветление, което ще намали консумацията на електричество с около 50%. Безопасността на екипажа се осигурява благодарение на „прибраните“ стълби в надстройката. Всички входове са обезопасени, чрез подсилени метални врати. IS съобщиха, че всички прозорци в Aero-Citadel ще бъдат бронирани. Специални водни оръдия са намерили място на надстройката, като те ще могат да се управляват както стационарно, така и дистанционно от защитено помещение. В защитеното помещение в надстройката, екипажът може да остане за няколко дни, а защитата се осигурява чрез двойно-бронирани врати. Там екипажът има възможност да следи действията на пиратите, благодарение на видеосистема, предаваща и звук, има възможност и за контролиране на главната и рулевата машини. Всички помещения в Aero-Citadel отговарят на изискванията на SOLAS MLC2006, които ще влязат в сила в близкото бъдеще – подобрени са условията за живот на борда, поставена е шумо и вибрационна изолация. Подобрена е и видимостта от мостика.
Maritime.bg – Морски технологии