Виновниците за Vera Su – българската политическа върхушка

На 20-и септември плаващият под флага на Панама кораб за генерални товари VERA SU заседна на скалистия бряг на българската защитена местност „Яйлата“. Последваха повече от две седмици, в които отговорните институции положиха усилия за овладяване на ситуацията. Наложи се лично служебният транспортен министър Христо Алексиев да се ангажира с настъпилата криза. VERA SU взе главата на изпълнителния директор на ИА „Морска администрация“ кап. Живко Петров.

Засядането на кораба се превърна от чисто морска авария в политическа криза, показваща малодушието на борещите се за власт.

В последните 17 дни почти всички политически партии изразиха позиции за VERA SU, използвайки арогантно общоизвестната къса памет на своите избиратели.

Докато през последните над 15 години морският неправителствен сектор алармира за състоянието на българската система за морско търсене и спасяване, както и невъзможността на държавата да се справи с широкомащабна авария на море. Алармите не бяха чути!

Над 15 години!

Извадихме „късмет“, че край „Яйлата“ заседна точно VERA SU…

„Изпращал съм множество доклади до министерството през последните 4-5 години“, обяви вече освободеният изпълнителен директор на Морска администрация кап. Петров. Управлявалите държавата през последните години не положиха абсолютно никакви усилия за ресурсното осигуряване и готовността ни да посрещнем подобни аварии.

„Най-лошото предстои“, предвиди приживе председателят на доброволческата структура „БУЛСАР“ кап. Никифор Герчев, който отдаде последните години от живота си в опит да информира отговорните инстутиции, разположени в полите на Витоша, за опасността пред страната.

„За София морето е само плажът пред Евксиноград“, неотдавна заключи и председателят на Българска морска камара кап. Богдан Богданов.

Какво се случи през последните години?

Наблюдавахме пълното киселинно разграждане на политиките във водния транспорт и морската индустрия.

Те се свеждаха единство до съмнителната защита на изцяло корпоративни интереси – при концесиониране на пристанищни терминали, осигуряване на площи за увеселителни обекти, изграждане на ресторанти и автомивки в пристанища (!), обявяване на непрозрачни поръчки, безцелно харчене на милиони.

Предходната власт допусна България да влезе в докладите на Военноморското разузнаване на САЩ като потенциална и опасна от пиратски активности зона. В 21-ви век и в европейска България бе отнет контролът над чужд танкер – либийския BADR. В процеса отново участваха висши партийни кадри с пристанище на домуване – Европейски парламент.

Предходната власт допусна практическо удушаване на част от държавните пристанища.

Продаде за нарязване и последния спасителен кораб и не предприе никакви стъпки, въпреки многократните настоявания, за привеждане на сили и средства в готовност.

VERA SU е унижение за Морска България.

Отговорни за него са онези, които сега сипят обвинения към служебен кабинет, президент и институции.

Същите гък не трябва да казват за кораба! Трябва да се скрият, защото през последните години именно те бяха бягащите корабни плъхове от всички теми, свързани с морската индустрия. За тях единствено важни бяха процентите, входящите под бюрата рушвети, личното облагодетелстване.

„Само Господ ни пази“, заяви доайенът на морското търсене и спасяване кап. Герчев, когато бяха активирани корабните сирени при последното плаване на спасителния кораб ПЕРУН към… корабно режище в Турция.

Тези думи днес с огромна сила се стоварват именно върху корумпираната политическата върхушка, която със завидна и последователна политика доведе видимия от 17 дни резултат край „Яйлата“

Не е задължително изразените в статията мнения да съвпадат с редакционната позиция на Maritime.bg,
изданието има готовност да публикува и други мнения по темата.

Последни новини

Последни новини

БАМК: Отвличането на „Galaxy Leader“ е грубо погазване на международното морско право от една държава членка на ООН

Отвличането на "Galaxy Leader" е грубо погазване на международното морско право от една държава членка на ООН. Това пише в декларация до премиера Николай Денков на Българската

Сомалийски пирати, а не хути, са били на борда на танкер „Central Park“

Сомалийски пирати, а не хути, са били на борда на танкер CENTRAL PARK, в екипажа на който има двама български моряци. Това стана ясно от думите на говорителя на Пентагона

Израелската ZIM: Предприемаме временни проактивни мерки, за да гарантираме безопасността на нашите екипажи

Израелската ZIM Integrated Shipping Services (ZIM) потвърждава постоянния си ангажимент да обслужва източносредиземноморските и израелските пристанища. Това обявиха пред