Христо Христов, НБРПВВЖТ: На мостика на Vera Su е имало един вахтен

Христо Христов

На вахта е бил само един човек, не е имало втори, второ лице, което да упражнява контрол. Това заяви председателят на Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт (НБРПВВЖТ) Христо Христов в сутрешния блок на БНТ.

„Прокуратурата работи по свой план, ние имаме споразумение с досъдебното производство, че водим две паралелни независими разследвания. Прокуратурата винаги се стреми да търси вината, която е на човек, който е допринесъл за това събитие, а ние търсим причините. Те са в четири направления – човешки фактор, технически отказ, здравословно състояние на вахтения и влошени метеорологични условия, които биха довели до това събитие“, каза Христов.

Той заяви, че представители не борда все още не са успели да се качат на заседналия на 20-и септември VERA SU. Причината била „влошената метеообстановка“, макар първата седмица от аварията да премина при почти перфектни метео условия. Христов коментира, че още на 21-и септември имало „големи вълни“.

Maritime.bg публикува поредица клипове, излъчени на живо в социалната мрежа Фейсбук, които доказват, че времето в района категорично е позволявало качването на разследващи от всички институции до първата седмица, а и след нея.

Видео от 24-и септември:

Едва вчера представители на НБРПВВЖТ са разпитали капитана и втория помощник-капитан, срещу които вече бяха повдигнати обвинения и ги грози лишаване от свобода до 15 години.

Христов заяви, че към момента не е проверено състоянието на средствата за водене на комуникация и навигация на 32-годишния кораб.

„Правихме опит и нямахме физическа възможност“, каза Христов за качването на кораба.

Председателят на борда заяви, че VERA SU изпуска точката за поворот, която се намира на около 1 nm от района на засядане и продължава движението си към скалистия бряг с пълен ход, както Maritime.bg съобщи още в деня на инцидента.

Христов коментира, че крайният срок за публикуване на доклада от разследването е до 1 година след аварията.

В отговор на въпрос дали страната е готова за инциденти, Христов коментира, че България е малка страна и ще е скъпо да поддържа в готовност спасителни кораби.

Националният борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт ще направи препоръки към държавата за бъдеща готовност, заяви още Христо Христов.

Заседнал кораб край Яйлата

Последни новини

Последни новини

Катерите за брегова отбрана на Русия ще бъдат оборудвани с дистанционно управляем боен модул

През 2022 г. Русия ще започне серийно производство на корабен дистанционно контролиран боен модул "Нарвал", твърдят руски медии. "Бойният модул вече е преминал бойни

Стефан Янев: Нашата задача е да търсим възможности за развиване на способностите ни за търсене и спасяване

default „Успешно приключи вчера операцията по обезопасяване и спасяване на заседналия кораб VERA SU до брега на защитената местност Яйлата. Благодаря на всички, участвали в

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент