Адвокат Владимиров: Да се помолим танкерът Badr да не ни поднесе изненада, подобна на Vera Su

Нека да се помолим в идващата зима танкерът BADR, който стои на входа на пристанище Росенец, да не ни поднесе изненада, подобна на VERA SU. Това коментира в предаването Денят с Веселин Дремджиев по ТВ1 адвокат Владимир Владимиров.

„В момента се пише една от трагичните истории на българската Морска администрация, чийто първи том ще се нарича BADR, вторият том в момента се дописва и се нарича VERA SU, третият том ще се разиграе пред българския съд, а четвъртият том ще се изиграе пред Международната морска организация в Лондон“, коментира Владимиров.

Според адвокат Владимиров собствениците на танкера BADR – Либийската национална танкерна компания (GNMTC), в момента изчисляват какви са нанесените им загуби. По всяка вероятност ще последват искове срещу страната.

Maritime.bg припомня, че контролът над плавателния съд бе отнет при изключително съмнителни обстоятелства, от години корабът стои на рейда пред Пристанище Бургас.

Попитан за отговорността на страната по казуса с либийския танкер, адвокатът коментира, че преди всичко следва да се говори за Дирекция Морска администрация – Бургас, както и за хората, които са й разпореждали.

„На второ място това е ГД „Гранична полиция“, която си позволи да се намесва в един спор, която тя самата считаше за частно-правен, от името на държавата и без да има необходимите пълномощия или правомощия за това“, подчерта Владимиров.

„Във всички случаи щетите са налице и доколкото ми е известно – в момента те се изчисляват“, предупреди юристът.

Владимиров подчерта, че действията на Морската администрация по случая с либийския танкер, почти във всичките им форми, са се оказали незаконни.

Адвокатът подчерта, че има връзка между сагата с либийския танкер BADR и аварията на VERA SU.

„Връзката между двата случая е налице. Тя се състои в някои от длъжностните лица в системата на Изпълнителна агенция „Морска администрация“. Странното е, че докато в случая с BADR, където – по спомен цитирам и без гаранция за абсолютна точност, от 9 акта на Морска администрация съдът призна, че 8 са незаконни. Във всички случаи се стига до един паралел, при който някои от действията на предишното ръководство на Морска администрация очевидно са в система на аналогия. По тази причина ми се струва, че министърът на транспорта, г-н Алексиев, в определен смисъл, е прав да се възмущава и да критикува предишното ръководство на администрацията“, отсече Владимиров.

Всичко за сагата с либийския танкер BADR, четете тук

Всичко за засядането на кораб VERA SU, четете тук

Още във видео:

Последни новини

Последни новини

Променени тарифи за пристанищните такси създадоха напрежение в морската индустрия

Без нужното обществено обсъждане е изменена тарифата за събираните такси от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура". Това пише в писмо до транспортния министър

Варненска морска гимназия „Св. Н. Чудотворец“ отбелязва 75 години от създаването си

Варненска морска гимназия "Свети Николай Чудотворец" ще отбележи своята 75-а годишнина. В своята 75-годишна история училището се е утвърдило като лидер в обучението на