ESPO избра Варна пред Констанца за домакинството на генералната асамблея

Пореден гост влиза в Пристанище Варна
Пореден гост влиза в Пристанище Варна

Кандидатурата на България за домакинство на Генералната Асамблея на Европейската организация на морските пристанища – European Sea Ports Organization (ESPO) през  2013 г. във Варна получи официалното одобрение от  Изпълнителния комитет на международната организация.

На днешното си заседание, което се провежда в полския град Сопот, членовете на ръководния орган на една от най-авторитетните международни организации на морските пристанища дадоха своя вот с огромно мнозинство за това нашата страна да организира форума през 2013 г.

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”  е официален представител на Република България в Европейската организация на морските пристанища. Мисията на ESPO е да формира политиките на ЕС за постигане на сигурен, ефективен и екологично съобразен пристанищен сектор. Организацията активно сътрудничи с ЕК при обсъждането, изготвянето и прилагането на директивите и регламентите, засягащи сферата на морския транспорт и развитието на пристанищата. Пълноправни членове, на принципа на националното представителство, са всички страни-членки на ЕС, които имат морски пристанища.

В  качеството си на редовен член на организацията ДП „Пристанищна инфраструктура”  представи официалната кандидатура на нашата страна (гр. Варна) за домакинство на Генералната асамблея на Европейската организация на морските пристанища през 2013 г. За правото да  организира и проведе най-значимото за ЕSPO годишно събитие  България се пребори с номинацията на  Република Румъния, представяна от  гр. Констанца.

В Генералната Асамблея на Европейската организация на морските пристанища, която се провежда днес и утре (10 и 11 май 2012 г.)  в полския пристанищен град Сопот присъства и генералният директор на ДП «Пристанищна инфраструктура» Георги Генчев.

Снимка: В. Димитров

Maritime.bg – Морска политика

Последни новини

Последни новини

Намалял е броят на инцидентите в морската индустрия за последното десетилетие

Новите дигитални системи и подобрените технологии при строителството на плавателни съдове, строгият регулаторен надзор и подобрената култура на безопасност са допринесли за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент