В събота продължава разтоварването на заседналия моторен кораб VERA SU по одобрения план. В операцията се използват предоставени от EMSA баржи с капацитет по 100 куб. м., на които се прехвърля емулсия от хамбара на кораба с помпи. Те се провлачват до м/ф VARNA, а товарът им се изпомпва към вагон-цистерни. Хидрометеорологичната обстановка в района остава благоприятна за продължаване на дейностите.
Видео на живо:
Коментар на кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА “Морска администрация”:
Актуализации в реално време на 23 октомври
Към 0730 ч. на 23 октомври продължава разтоварването на VERA SU по одобрения план. Хидрометеорологичната обстановка в района остава благоприятна за провеждане на операцията. Продължава прехвърляне на емулсия в предоставените от EMSA надуевами баржи с капацитет по 100 куб. м. В района е Хидробаржа, която има готовност също да приеме част от товара.
Към 0730 ч. репортер предаде, че е спаднало видимото ниво на емулсията в носовата част на хамбара.
Общата позиция на VERA SU не е изменена.
Към 0750 ч. в пункта на н. Шабла е отчетен вятър със скорост 2.8 м/с и пориви до 5 м/с от запад. На н. Калиакра – вятър със скорост 2.2 м/с и пориви до 3 м/с от югозапад. Вълнението на морето е 1-2 бала.
Според информация на Maritime.bg към 0900 ч. на 23 октомври са прехвърлени между 1 000 – 1 200 кубика от емулсията в хамбара на заседналия кораб.
Към 0910 ч. и по информация на Maritime.bg се планира допълнително конструктивно укрепване.
Според информация на Maritime.bg и към 0930 ч., екипите са установили нова пробойна, предстои водолазен оглед.
Към 1100 ч. продължава прехвърлянето на емулсия в баржи на EMSA.
В района е и самоходен шалан СШ 39, който има готовност да приеме товар при необходимост. СШ 39 е част от състава на “Строителен и технически флот”. Шаланът има капацитет да приеме до 500 кубични метра от товара в хамбара на VERA SU.
Към 1200 ч. на 23 октомври продължава разтоварването на VERA SU. Хидрометеорологичната обстановка остава благоприятна. Прогнозата на НИМХ е за слаб до умерен северозападен вятър и вълнение на морето 1-2 бала. По информация на Maritime.bg са скъсани заводските вързала на една от надуваемите баржи, екипите са затруднени при оперирането с нея. Вероятно същата ще бъде изведена от операцията, ако не се намери подходящ начин за провлачването й. В готовност за приемане на емулсия от хамбара остават Хидробаржа и СШ 39.
Към 1400 ч. СШ 39 подходи към VERA SU. Предстои да започне прехвърляне на емулсия от хамбара на заседналия кораб към шалана. Той може да поеме около 500 куб. м., които впоследствие да бъдат прехвърлени към вагон-цистерните на м/ф VARNA.
Кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА “Морска администрация” заяви пред медии на Яйлата, че е установено нахлуване на вода от нова пробойна. Той заяви, че към момента водолази я неутрализират. “Ще работим, докато времето позволява”, заяви кап. Иванов. Той изтъкна, че вече са прехвърлени около 1 000 тона от емулсията в хамбара. Притеснение за екипите обаче остава машинното отделение. Капитанът заяви, че отводняването има ефект и нивото на водата в отделението спада, но в него продължава да постъпва задбордна вода. (чуйте още във видеото горе).
Към 1700 ч. продължава отводняването на МО на VERA SU. Видимо кърмата изплава с около половин метър. Метеообстановката остава благоприятна за продължаване на операцията. В хамбара на кораба бе спусната лодка, от която се води борба с пробойна, през която в него нахлува задбордна вода. Междувременно на борда на СШ 39 се прехвърля емулсия от хамбара.
Видео от птичи поглед на 23 октомври:
Видео (кадри от 22.10):
Разтоварването на заседналия кораб VERA SU започна в петък, 22-и октомври, четете тук и вижте видео
Как премина вторият ден от операцията, четете тук и вижте видео
Вижте фоторепортаж от втория активен ден (снимки)
Публикацията се обновява в реално време, презареждайте тази страница регулярно за най-новото от операцията или следете специалната страница за кораб VERA SU тук, както и страницата на Maritime.bg във Фейсбук. Очаквайте живи включвания през целия ден.
Всичко по темата и всички гледни точки за инцидента с VERA SU