Все повече моряци се присъединяват към „Голямото напускане“

Светът наблюдава нарастващ брой разочаровани и неоценени работници, които напускат работа в процес, наречен от медиите „Голямото напускане“. Моряци, на които им е писнало от условията на труд, пред които се сблъскаха по време на коронавирус пандемията, вече се присъединяват към този процес.

Продължаващата криза, предизвикана от пандемията, създаде множество предизвикателства пред работещите в морската индустрия, които се борят с изтощителните органичения на фронтовата първа линия, пише „Трейд Уиндс“.

Строгите политики, ограничаващи придвижването, натискът над глобалните вериги за доставки, изострят безбройните проблеми със смените, сигурността на работа, ваксинационните процеси и благосъстоянието на моряците и техните семейства.

Все повече моряци избират да не се връщат на море, според резултатите от допитване, което прави изданието, сред големи компании, като Anglo-Eastern, Eastern Pacific Shipping, IMC Shipping, Precious Shipping и Wilhelmsen Ship Management.

Данните, цитирани от тези компании, базирани на броя активно работещи преди и след пандемия, показват, че сега се наблюдава по-голямо изчерпване на морски кадри.

Броят на моряците, които са решили да останат у дома и да изчакат края на пандемията, или които са се отказали напълно от работата на море, варира от под 5% до 15%.

Това може да изглежда сравнително малко, но е тревожно за тези компании, при които едва 2% от състава е напускал доброволно преди пандемията.

Компаниите отчитат също така, че основно на море не се завръщат механиците, за които има възможна реализация на брега.

Негативни процеси се наблюдават и с прохождащите в кариерата морски специалисти – кадети и практиканти, което може да има дългосрочни последици за индустрията.

Компаниите отчитат и все по-труден подбор на морски лица, които имат валидни сертификати, тъй като по-голямата част от квалификационните центрове останаха затворени по време на пандемията.

Защо моряците се присъединяват към „Голямото напускане“?

  • Недобро отношение в пристанищата от страна на властите, които отказват всякаква подкрепа и помощ;
  • Удължени договори и забавено репатриране;
  • Финансови проблеми поради продължителни периоди между договорите;
  • Рискове в различни пристанища;
  • Дълги карантини в чужбина;
  • Стрес, тревожност и умора;
  • Удължено излагане на риск по време на транзитно време при присъединяване и напускане на корабни екипажи;
  • Неадекватен достъп до медицинска помощ поради ограничения;
  • Невъзможност за слизане на брега в пристанища;
  • Невъзможност да се върне у дома, за да се заеме с неотложни семейни въпроси;
  • По-добра работа на брега или започване на собствен бизнес;
  • Желание да прекарват времето си със семейството.

Последни новини

Последни новини

Няма непосредствена опасност за крайбрежието ни от взривяването на „Каховка“

Във водите на Черно море в района на Одеса постъпва вода от р. Днепър след взривяване на стената на яз. Каховка. Акт, за който взаимно се обвиняват Русия и Украйна. През

Подводният риф при нос Шабла върху карти на Гаетано ди Палма и Ал. Конрад от 1811 и 1828 година

Отсечка от картата „Карта на по-голямата част от Турция в Европа“ на Гаетано ди Палма от 1811 г. с част от западния бряг на Черно и подводният риф при нос Шабла (Cap Chabla).