Все повече моряци се присъединяват към „Голямото напускане“

Светът наблюдава нарастващ брой разочаровани и неоценени работници, които напускат работа в процес, наречен от медиите „Голямото напускане“. Моряци, на които им е писнало от условията на труд, пред които се сблъскаха по време на коронавирус пандемията, вече се присъединяват към този процес.

Продължаващата криза, предизвикана от пандемията, създаде множество предизвикателства пред работещите в морската индустрия, които се борят с изтощителните органичения на фронтовата първа линия, пише „Трейд Уиндс“.

Строгите политики, ограничаващи придвижването, натискът над глобалните вериги за доставки, изострят безбройните проблеми със смените, сигурността на работа, ваксинационните процеси и благосъстоянието на моряците и техните семейства.

Все повече моряци избират да не се връщат на море, според резултатите от допитване, което прави изданието, сред големи компании, като Anglo-Eastern, Eastern Pacific Shipping, IMC Shipping, Precious Shipping и Wilhelmsen Ship Management.

Данните, цитирани от тези компании, базирани на броя активно работещи преди и след пандемия, показват, че сега се наблюдава по-голямо изчерпване на морски кадри.

Броят на моряците, които са решили да останат у дома и да изчакат края на пандемията, или които са се отказали напълно от работата на море, варира от под 5% до 15%.

Това може да изглежда сравнително малко, но е тревожно за тези компании, при които едва 2% от състава е напускал доброволно преди пандемията.

Компаниите отчитат също така, че основно на море не се завръщат механиците, за които има възможна реализация на брега.

Негативни процеси се наблюдават и с прохождащите в кариерата морски специалисти – кадети и практиканти, което може да има дългосрочни последици за индустрията.

Компаниите отчитат и все по-труден подбор на морски лица, които имат валидни сертификати, тъй като по-голямата част от квалификационните центрове останаха затворени по време на пандемията.

Защо моряците се присъединяват към „Голямото напускане“?

  • Недобро отношение в пристанищата от страна на властите, които отказват всякаква подкрепа и помощ;
  • Удължени договори и забавено репатриране;
  • Финансови проблеми поради продължителни периоди между договорите;
  • Рискове в различни пристанища;
  • Дълги карантини в чужбина;
  • Стрес, тревожност и умора;
  • Удължено излагане на риск по време на транзитно време при присъединяване и напускане на корабни екипажи;
  • Неадекватен достъп до медицинска помощ поради ограничения;
  • Невъзможност за слизане на брега в пристанища;
  • Невъзможност да се върне у дома, за да се заеме с неотложни семейни въпроси;
  • По-добра работа на брега или започване на собствен бизнес;
  • Желание да прекарват времето си със семейството.

Последни новини

Последни новини

Чилийски военен кораб ще транспортира полярниците до базата „Св. Климент Охридски“

Първата група от 15 души полярници от юбилейната 30-а българска антарктическа експедиция, след десетдневна карантина в чилийското пристанище Пунта Аренас, вече са на борда на

Южният океан е маховикът на климатичната система, все още поглъща огромни количества въглероден диоксид

Южният океан все още усилено абсорбира големи количества въглероден диоксид, отделян от изгарянето на изкопаеми горива, показва проучване, базирано на въздушни наблюдения.

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент