
Без отговор засега остава въпросът – защо корабът 4 часа не е отговарял на повикванията на българските гранични власти и защо след като не отговаря, Гранична полиция не е отишла да го спре вътре в морето. След като заседна в скалите, не бяха иззети моментално документите, не беше направена и проверка на екипажа за алкохол веднага. Като цяло държавата не беше подготвена за реакция в такъв случай. Няма техника и обучени специалисти, липсваха разписани процедури какво се прави. До 2020 г. страната имаше спасителен кораб – “Перун”, който обаче беше нарязан за скрап, вместо да се модернизира. Това казва в интервю за Mediapool.bg служебният транспортен министър Христо Алексиев по повод засядането на моторен кораб VERA SU край Яйлата.
Така в движение трябваше да правим процедури, планове, да ремонтираме техника и да реализираме успешна спасителна операция, след като специализирани фирми от Холандия и Румъния, към които се обърнахме, отказаха да поемат отговорност за извършването на операцията, защото я определиха като много рискова. Държавата успешно се справи с тази задача и така предотврати замърсяването на околната среда, успя да разтовари кораба от опасния товар и да го изведе от плитчините, коментира още министър Алексиев.
Алексиев обявява пред изданието, че предстои да бъде извършен преглед на зоните за движение на плавателните съдове, те да бъдат отдалечени от крайбрежието.
“Отделно подготвяме цялостен план и процедура за действие при такива ситуации, както и законодателни промени, които ще бъдат внесени в Народното събрание”, отбелязва Алексиев пред Mediapool.bg.