
Южнокорейската корабостроителница Hyundai Mipo Dockyard предаде на японската Mitsui O.S.K. Lines (MOL) нов кораб за превоз на метанол, съобщиха пред Maritime.bg от базираната в Токио компания.
CAPILANO SUN е задвижван от двигател, който може да работи на тежко корабно гориво и метанол. Съдът ще бъде чартиран от японската Hisafuku Kisen K.K. и канадската Waterfront Shipping.
MOL е най-големият оператор на кораби за превоз на метанол и към момента разполага с 18 съда от този тип. От 2016 година компанията разполага с плавателни съдове, задвижвани с метанол. В момента японският гигант оперира 4 от 13-те танкера за превоз на CH3OH в света, задвижвани с двигатели, способни да работят и с него.
Тези кораби, оборудвани с двигатели, които работят с два вида гориво, могат да намалят емисиите на серен оксид (SOx) с до 99%, праховите частици (PM) с до 95%, азотния оксид (NOx) с до 80% и въглероден диоксид (CO2) с до 15% в сравнение с плавателни съдове, използващи конвенционално гориво.
CAPILANO SUN е най-модерният кораб за превоз на метанол с ниски емисии, който използва усъвършенствана технология, която регулира температурата на горене чрез смесване на вода с метанолово гориво и може да изпълни изискванията на Tier III без скрубер, подчертават от MOL.
Характеристики на CAPILANO SUN
Дължина, максимална | 186.07m |
Газене | 32.30m |
DWT | 49,999MT |
Оператор | MOL Tankship Management |