Български моряци са изоставени на 333-метров танкер в Сингапур, чакат заплати от юли

Нов случай на изоставен кораб и екипаж докладва Международната федерация на транспортните работници (ITF) в съвместната база данни, която поддържат Международната морска организация (IMO) и Международната организация на труда (ILO).

Базата данни не е общодостъпна, но проверка на Maritime.bg установи, че става дума за плаващия под флага на Маршаловите острови 333-метров танкер CHLOE V (IMO: 9457452) с дедуейт 320 261 тона.

На борда на кораба има изоставени моряци от България, Филипините, Румъния и Руската федерация, пише в доклада на ITF, видя Maritime.bg. Те очакват да бъдат репатрирани от края на месец юли тази година.

На кораба има 28 моряци.

Мъжете, сред които има българи, не са получавали възнаграждения. Трябва да им бъдат изплатени общо 368 598 щ. долара, според данните към 15 октомври.

Скрийншот от съвместната база данни на IMO/ILO

Според система Equasis и справка на Maritime.bg, танкер CHLOE V се менажира от базираната в Пирея, Гърция, „Hermes Marine Management“. Неуспешни бяха опитите на изданието за връзка с компанията. Според гръцки източници, компанията се контролира от ливанеца Гасан Гандур. Maritime.bg изпрати въпроси на Гандур в профилите му в социалните мрежи, но все още не е получен отговор.

Гръцката компания спира да изплаща възнаграждения на екипажа, когато танкер CHLOE V е арестуван в Сингапур през юли и след спор с „Koch Shipping“.

Моряците от екипажа са поставили транспарант на мостика, с който призовават за помощ.

Моряците от екипажа са поставили транспарант на мостика, с който призовават за помощ.
Моряците от екипажа са поставили транспарант на мостика, с който призовават за помощ.

В началото на октомври от екипажа съобщават пред „TradeWinds“, че сред тях има моряци, които са на борда на кораба за повече от година, както и че са изтекли договорите им.

28-членният екипаж предоставя доказателства, че многократно са изпращани искания към офиса на „Hermes Marine Management“ в Пирея за незабавно изплащане на възнагражденията и репатриране.

На 4 септември екипажът сигнализира ILO и изисква CHLOE V да бъде вписан в базата данни за случаите с изоставени кораби и екипажи.

На 13 септември екипажът обявява, че всички моряци прекратяват договорите си с гръцката компания, давайки й срок до 8 октомври да им изплати възнагражденията и организира репатрирането им. Това не се случва.

През октомври от „Hermes Marine Management“ все пак коментират случая. Тогава те заявяват, че юридическият спор с „Koch Shipping“ е свързан със скрубера на CHLOE V, който според мениджърите не е изправен.

В края на миналия месец „Credit Suisse“ арестува танкера само час, след като като Върховният съд на Сингапур вдига по-ранния арест на „Koch Shipping“. Швейцарската банка арестува танкера за неизплащане по ипотеката в размер на 44,8 млн. щ. долара. Регистриран собственик на кораба, според Equasis, е „Chloe Navigation“, която също има посочен офис в Гърция, който съвпада с този на „Hermes Marine Management“.

Пред местен съд в Сингапур вече са предявени и претенциите на екипажа, в който има българи.

Maritime.bg не успя да осъществи контакт с български моряци от екипажа на изоставения танкер.

„Към момента в МВнР не са постъпвали данни за бедстващи български моряци. Във връзка с медийните публикации посолството ни в Джакарта, което отговаря и за Сингапур, потърси информация от пристанищните власти, която очакваме“, гласи отговор от пресслужбата на МВнР в отговор на въпроси на Maritime.bg за изоставения екипаж на VLCC в Сингапур.

Неотдавна генералният секретар на ITF Степен Котън съобщи за ръст на случаите с изоставени екипажи. За миналата година техният брой достига 85. Той алармира, че преумората сред екипажите е достигнала критични нива, което представлява сериозна опасност за безопасността на корабоплаването. Коментарът му бе по повод продължаващите проблеми със смените в корабни екипажи по време на пандемията.

Вижте още тук: Липсва уважение към моряците, очаква ни недостиг на работна ръка, ръст на изоставените екипажи, предупреждават от ITF

Ако разполагате с информация за българите на борда, можете да се свържете с Maritime.bg директно във Фейсбук страницата на изданието, на имейл: news@maritime.bg или на посочените контакти тук.

Последни новини

Последни новини

Намалял е броят на инцидентите в морската индустрия за последното десетилетие

Новите дигитални системи и подобрените технологии при строителството на плавателни съдове, строгият регулаторен надзор и подобрената култура на безопасност са допринесли за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент