Задържането на капитана и помощник-капитана на Vera Su е абсурдно, според юрист

Необходима е промяна в Кодекса за търговско корабоплаване, която да позволи на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ да разследва инциденти на море. ИАМА не разполага, нито със законови основания за разследва такива инциденти, нито с необходимия кадрови потенциал. Това каза пред Радио Варна, специалистът по морско право Антон Антонов.

Адвокатът напомни, че към Министерски съвет функционира специален Борд за разследване на инциденти в транспорта и попита: „Защо представители от този борд не взеха участие в разрешаването на кризата с кораба?“.

Задържането на капитана и помощник-капитана на кораб VERA SU Антон Антонов определи като абсурдно, от гледна точка на международните морски конвенции.

„Говорим за морско произшествие, а не за престъпление. Има редица конвенции, които изрично казват, че тези разследвания се правят от съответните морски администрации. Това задържане, по линията на наказателното право, е абсолютен нонсенс. Парадоксално е, че има тотално незнание и то на ниво юристи“, коментира Антонов.

Всичко за инцидента с кораб VERA SU, четете на www.verasu.bg

Източник БНР

Последни новини

Последни новини

Чилийски военен кораб ще транспортира полярниците до базата „Св. Климент Охридски“

Първата група от 15 души полярници от юбилейната 30-а българска антарктическа експедиция, след десетдневна карантина в чилийското пристанище Пунта Аренас, вече са на борда на

Южният океан е маховикът на климатичната система, все още поглъща огромни количества въглероден диоксид

Южният океан все още усилено абсорбира големи количества въглероден диоксид, отделян от изгарянето на изкопаеми горива, показва проучване, базирано на въздушни наблюдения.

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент