Провал на БМКЦ: „Потъна“ кампанията за учебния ветроход „Калиакра“


Широко афиширината кампания на Български Морски Квалификационен Център и лично от изпълнителния директор на центъра – к.д.п. Тома Томов, „Под ветрилата на Калиакра“ потъна. Дори изразената подкрепа на премиера Бойко Борисов не успя да убеди никой да закупи от БМКЦ ваучер за плаването.

Самият изпълнителен директор на БМКЦ – Тома Томов е признал пред Petel.bg, че не е продаден нито един ваучер за издръжката на българските участници. Той обаче побързал да затвори телефона и така въпросът за българското участие на регатата остава неизяснен.

За да се включи в регатата „Тол Шипс Рейсис“, баркентината „Калиакра“ трябва да е с минимум 16 души български екипаж. Един човекоден на борда на ветрохода обаче струва 80 лева, а целият 4-месечен рейс от юни до септември излиза над 150 хил. лева за българските практиканти. Без тези средства ученици, студенти и курсанти от морски специалности във  Варна ще си останат на сушата и ще бъдат лишени от възможността да трупат плавателен стаж в реални условия, както и да прославят страната ни пред света.

Идеята за продажба на ваучери бе подкрепена от ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ и ВМГ „Св. Н. Чудотворец“. Вероятно обаче поради слабото менажиране на инициативата, се е стигнало до грандиозния провал.

Maritime.bg припомня, че още през миналата година лидерът на БСП във Варна Борислав Гуцанов заяви, че Български Морски Квалификационен Център не може да се грижи за ветрохода.

„Надявам се, че при едно бъдещо преразглеждане на статута на баркентината “Калиакра” може би ще се намери начин тя да влезе в състава на ВМС, а защо не – и в Морското училище, и наистина да се запази като един от символите на морска България“, коментира преди време началникът на ВВМУ кап. I ранг проф. двн Боян Медникаров. Тогава той каза още, че за него са много спорни и неясни финансовите проблеми на БМКЦ, защото държавният център оперира два ферибота.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Намалял е броят на инцидентите в морската индустрия за последното десетилетие

Новите дигитални системи и подобрените технологии при строителството на плавателни съдове, строгият регулаторен надзор и подобрената култура на безопасност са допринесли за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент