Ние чакахме булдозери, те ни викат – няма повече. Промяна? Няма я (засега)

Наскоро отбелязахме своята 13-а годишнина. Над десетилетие Maritime.bg се бори с абсурдите и престъпленията срещу Морска България. Морската индустрия не просто бе изоставена, движихме се с пълен ход назад.

Премина управление, оприличавано на източна диктатура, разсипала пристанищата и превърнала ги в обикновени чалга дупки. Управление, което виждаше морето единствено като източник на летен тен и тук-там за далавера.

Случи се някаква микро-дигитализация, далече сме от въглеродна неутралност, далече от всички глобални тенденции. Определялите морската политика не са чували за автоматизация, автономни системи, нови технологии… Те бяха водени единствено от автономните си финансови интереси.

Облагодетелстване за сметка на синия растеж, който успешно постигнаха нашите съседи.

Резултатите във всички сектори на българската морска индустрия са просто плачевни.

Порасна администрацията, дори морското образование бе дадено на концесия на октопод сектанти с пергели, трупащ нули в банкови сметки (дори зад граница).

Очакванията за промяната бяха огромни. Твърде бързо “новото” постигна най-големите ни кошмари.

Започнаха и ще продължават съмнителни назначения, които родиха фразата – на изток и запад, България (ще) граничи с 18-а рота. И явно тя ще определя дневния ред на Морска България. Пази Боже!

Възкресени от дупките, в които трябваше завинаги да останат, се оказаха лица, които бяха и могат да бъдат източник единствено на киселинни секторни политики. Хора, които са отговорни за днешното състояние на индустрията, сега са ни представени като нещо ново – като добро утро, макар 12 години да произведоха точно нищо!

Промяна?

За промяна ли се смята обявлението, че няма да има повече кръчми на Варна – Изток? Нелепо е.

Очаквахме промяна, която да вкара булдозери, които да изринат мутро-чалга-барока на софийския ъндърграунд от сърцето на Варна? Промяна щеше да е и някой да види големия проблем с кейовата стена на една граблива птица, може би сокол.

Тази промяна очаквахме, а не глупости за пристанища под Максуда, местене на агенции и предприятия, съживяване на дисциплинарно уволнени от системата на транспорта и представяне на стари муцуни като нови!!!

Ще кажете, че бързам със заключенията и следва да дадем кредит на доверие?

Това е изпратен сигнал сега за предстоящо сигурно бедствие!

Авторът изразява лични виждания, не е задължително те да съвпадат с редакционната позиция на Maritime.bg. Изданието има готовност да публикува и други мнения по темата.

Последни новини

Последни новини

Министерски съвет одобри дерогация за закупуване, внос или трансфер по море на суров нефт от Русия

Министерският съвет прие решение, с което одобри предоставянето на възможност Република България да приложи специалната дерогация от член 3м, параграфи 1 и 2 от Регламент на

Държавата да осъществи пълен контрол върху пристанище “Росенец“, настояват от ДПС

Държавата трябва да осъществи пълен контрол върху пристанище "Росенец“. Това заяви пред "Фокус" заместник-председателят на ДПС Йордан Цонев, предаде Дарик. Снимка: Лупа ДПС

Заместник-министър Събев: Повече видимост на български продукти от рибарство и риболов са заложени в новата ПМДРА

Повече видимост на български продукти от рибарство и риболов са заложени в новата Програма за морско дело, рибарство и аквакултури (ПМДРА). Това заяви заместник-министърът на

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент