Наскоро отбелязахме своята 13-а годишнина. Над десетилетие Maritime.bg се бори с абсурдите и престъпленията срещу Морска България. Морската индустрия не просто бе изоставена, движихме се с пълен ход назад.
Премина управление, оприличавано на източна диктатура, разсипала пристанищата и превърнала ги в обикновени чалга дупки. Управление, което виждаше морето единствено като източник на летен тен и тук-там за далавера.
Случи се някаква микро-дигитализация, далече сме от въглеродна неутралност, далече от всички глобални тенденции. Определялите морската политика не са чували за автоматизация, автономни системи, нови технологии… Те бяха водени единствено от автономните си финансови интереси.
Облагодетелстване за сметка на синия растеж, който успешно постигнаха нашите съседи.
Резултатите във всички сектори на българската морска индустрия са просто плачевни.
Порасна администрацията, дори морското образование бе дадено на концесия на октопод сектанти с пергели, трупащ нули в банкови сметки (дори зад граница).
Очакванията за промяната бяха огромни. Твърде бързо “новото” постигна най-големите ни кошмари.
Започнаха и ще продължават съмнителни назначения, които родиха фразата – на изток и запад, България (ще) граничи с 18-а рота. И явно тя ще определя дневния ред на Морска България. Пази Боже!
Възкресени от дупките, в които трябваше завинаги да останат, се оказаха лица, които бяха и могат да бъдат източник единствено на киселинни секторни политики. Хора, които са отговорни за днешното състояние на индустрията, сега са ни представени като нещо ново – като добро утро, макар 12 години да произведоха точно нищо!
Промяна?
За промяна ли се смята обявлението, че няма да има повече кръчми на Варна – Изток? Нелепо е.
Очаквахме промяна, която да вкара булдозери, които да изринат мутро-чалга-барока на софийския ъндърграунд от сърцето на Варна? Промяна щеше да е и някой да види големия проблем с кейовата стена на една граблива птица, може би сокол.
Тази промяна очаквахме, а не глупости за пристанища под Максуда, местене на агенции и предприятия, съживяване на дисциплинарно уволнени от системата на транспорта и представяне на стари муцуни като нови!!!
Ще кажете, че бързам със заключенията и следва да дадем кредит на доверие?
Това е изпратен сигнал сега за предстоящо сигурно бедствие!
Авторът изразява лични виждания, не е задължително те да съвпадат с редакционната позиция на Maritime.bg. Изданието има готовност да публикува и други мнения по темата.