
Българска морска камара (БМК) е предложила изменения в Кодекс на търговското корабоплаване, регулиращи случаите с изоставени плавателни случаи в наши пристанища, информират от организацията.
През последните години няколко подобни случая изправиха пред затруднения наши пристанища и заводи.
Към момента липсва в страната липсва действаща процедура за кораби, изоставени от собствениците им.
„Изоставените кораби принуждават пристанищните оператори, кораборемонтни и корабостроителни заводи да осигуряват безопасността им, което е неприсъщо за тяхната основна дейност и допълнително ги натоварва с големи финансови разходи“, подчертават от БМК.
В различните държави този проблем е решен по различен начин. В някои държави като Малта, Панама, Нидерландия и др. се пристъпва към бързо производство в рамките на няколко месеца.
От БМК изтъкват, че се очаква съдействие за придвижване на измененията от морския зам.-транспортен министър Владимир Върбанов, който бе и зам.-председател на организацията преди назначаването му в екипа на Николай Събев в МТС.
През последните години показателни случаи станаха изоставените кораби – Амсел, останал над 3 г. в „Булярд“, Део Дуванте, останал около 5 г. в КРЗ „Одесос“, м/к Анатоли Колесов – за същия период в същия завод, м/к Навахо, останал около година в „Булярд“, Палвермо – заел за над 4 месеца работен кей в Пристанище Варна и кораб Ника Форчън, който все още се намира във Варна – Запад.