С огромно изумление днес наблюдавахме транспортната комисия в Народното събрание, на която се искаха пари – 4 милиона, колкото 4 апартамента, и то за селфита с пингвини, докато 5 години ни лъжат, че предстои ремонт на пътя до Пристанищен терминал Варна – Запад. Това заяви пред Maritime.bg Пенка Илиева, председател на Синдиката на пристанищните работници към КНСБ в терминала.
Синдикалният лидер изрази недоумението си от факта, че вместо решаване на проблемите с високите цени на тока, които засягат и пристанищата, депутатите от комисията търсят финансиране на по-скоро научен и образователен проект. Maritime.bg припомня, че днес пред депутатите от комисията се явиха началникът на Морско училище Боян Медникаров и директорът на антарктическия институт Христо Пимпирев, които търсиха съдействие за осигуряване на средства – около 4 милиона за ремонта на 37-годишния научно-изследователски кораб “Св. св. Кирил и Методий” и плаването му до Южния полюс.
“Не сме против науката, но има много по-сериозни транспортни проблеми – един такъв, например, е най-зловещият път до български държавен пристанищен терминал”, коментира Илиева.
“Впечатление направи и фактът, че никой не се възпротиви на изказването, че един апартамент струва 1 милион. Може би всички в залата бяха милионери? Ако измерваме в апартаменти по милион, то молим транспортната комисия да отпусне два апартамента за най-големия карго терминал в България”, заяви още тя. Оценките показват, че ремонтът на отсечката ще възлезе на подобна сума.
През миналата година, според думите й, Варна – Запад реализира 7,15 млн. т. товарооборот. “В същото време се дадоха 2,5 млн. лева за летище в Русе, но за пътната отсечка с дължина 1,4 км. до Варна – Запад пари просто не се намират, което може и да не е случайно”, подчерта тя.
От години властта планира да отпусне средства за крайно необходимия ремонт на въпросната пътна отсечка. Именно по нея ежедневно преминава трафикът към пристанището, но състоянието на пътя по-скоро наподобява бойно поле – с изронен асфалт и дупки до 30 сантиметра.
Преди няколко месеца в знак на протест, синдикатът блокира главния път.
“Ние не каним депутатите от транспортната комисия в удобна зала на учебно заведение, както гостите им днес, каним ги да пътуват с нас по въпросната отсечка, защото това е един вид сървайвър, всяка сутрин и вечер буквално ни се налага да оцеляваме”, заяви Илиева.
“Готови сме да предприемем много по-сериозни действия, ако и новото ръководство на МТС не предприеме спешни действия по въпроса. Добре е да можем да стигнем до работните си места, до най-големия карго терминал, преди да стигнем до Антарктида”, отсече още синдикалният лидер.
Вижте още: