Френската корпорация CMA CGM Group наддава за придобиване на контролен пакет в медийния бизнес на издавания в Марсилия вестник и едноименен сайт “La Provence”. Френският шипингов гигант предлага 81 млн. евро за 89% от бизнеса. Годишно медийната група генерира приходи, които са по-малки от ценовото предложение на компанията. Единственият друг наддавач е френската медийна група NJJ. Но CMA CGM предлага и още 35 млн. евро, които да инвестира в развитието на медийния бизнес.
Невероятните печалби, които генерира морският бизнес през последната година, са в основата на инвестиционно развихряне сред ключовите играчи.
През декември “френският вихър” CMA CGM придоби американската логистична фирма Ingram Micro CLS в сделка за 3 млрд. щ. долара. По-късно увеличи участието си в куриерската “Colis Prive”, придоби и 90% от “Fenix Marine Services”. През миналия месец французите подписаха партньорски договор със Scuderia Ferrari и вероятно скоро ще видим логата на компанията на болидите във Формула 1.
MSC пък неотдавна предложи да купи италианската въздухоплавателна ITA AIRWAYS.
Неотдавна пък най-старото морско издание Lloyd’s List също беше обявено за продажба.
Вижте още: