
Открито е тялото на един загинал водач на тежкотоварен автомобил на борда на EUROFERRY OLYMPIA, на който избухна пожар. В неизвестност остават десет души, сред които седем са граждани на България. Това е пети пореден пожар на кораб на италианската Grimaldi за последните няколко години.
Междувременно компанията разпространи позиция, в която се сочи, че на водачите на тежкотоварни автомобили е забранено да остават в машините по време на прехода. Този коментар дойде на фона на изявление на гръцка неправителствена организация, обединяваща шофьори, която твърди, че по всяка вероятност на водачите на TIR-ове се е наложило да спят в кабините си.
„Euroferry Olympia повдига същите въпроси относно спазването на правилата за безопасна навигация и защита на човешкия живот, както и Norman Atlantic“, заявяват от гръцкия съюз на шофьори на камиони SEOFAE в прессъобщение.
Maritime.bg припомня, че на цитирания от сдружението кораб – NORMAN ATLANTIC, избухна пожар преди 8 години, а тогава загинаха 12 души. По-късно разследването установи, че причина за пожара става възпламеняване на прегрял двигател на тежкотоварен автомобил, който е бил оставен да работи, за да осигурява работата на хладилна система.
От гръцкия съюз SEOFAE предполагат, че EUROFERRY OLYMPIA е бил претоварен и за водачите на МПС не е имало достатъчно места в пътническите кабини на кораба.
Grimaldi отговори светкавично със съобщение до медиите, в което се казва, че корабът е извършвал преход с едва 42% от капацитета си.
„Ако някои шофьори на камиони тайно решат да останат в своите машини, те ще нарушават международните разпоредби и правилата на Grimaldi Group, излагайки на риск себе си и безопасността на кораба“, добавят от компанията.
Според специализирани издания някои шофьори на камиони са разпространили снимки в социалните мрежи, които показват, че пътническите кабините на кораба са били изключително мръсни, включително в тях е имало насекоми, а трети са заявили, че остават в своите машини заради опасения от заразяване с коронавирус.
Grimaldi отхвърля и тези твърдения.
Пожарът на EUROFERRY OLYMPIA е пореден инцидент на кораб, опериран от дружество в групата на италианската Grimaldi. През 2020 г. пожар избухна на борда на CRUISE BONARIA със 153 пасажери, а година по-рано пожар имаше и на автомобиловоза GRANDE EUROPA. Също през 2019 г. след пожар потъна фериботът GRANDE AMERICA, а при инцидента бе допуснат мащабен разлив. Пожар избухна и на EUROCARGO TRIESTE, който се менажира от компания в групата на Grimaldi. През 2019 г. български моряк загина на друг кораб, контролиран от групата – EUROFERRY MALTA.