
Ако обхватът на обществената зона бъде разширен до 11-то корабно място /включително/, това означава, че терминалът остава с 3 корабни места и с много градинки, чешмички, кафенета и други подобни, от които икономическата полза за града е нищожна в сравнение с позитивите от няколко корабни места. Това пише в позиция на Организацията за закрила на българските граждани (ОЗБГ), изпратена днес до медиите и след срещата на транспортното министерство с морския бранш за развитие на Пристанище Бургас, която се проведе през миналата седмица. От ОЗБГ настояват пристанищен терминал “Бургас Изток 1” да продължи да изпълнява функционалното си предназначение.
“Също така не трябва да се подминава и фактът, че „унищожаването“ на корабните места ще е добре дошло за някои нечестиви люде, които обичат да грабят от държавата и да си пълнят джобовете. Това е и основната цел на някои хора и институции – да направят от корабните места обществена зона, за да обслужат личните интереси на шепа крадливи негодници”, пише още в позицията на организацията.
Според ОЗБГ решение има за всички – обществената зона да се разпростира до 8 или 9-о корабно място, а другите места си запазват функционалността. “С това решение икономическите ползи за града и България ще са в пъти по-големи отколкото няколко кафенета и алеи. Това решение е добро за града, за България и за всички, които милеят за родината ни, но не и за тези негодници, които са свикнали да заграбват всичко държавно, до което се докопат”, пише в позицията на сдружението.
ОЗБГ заявяват, че терминалът не трябва да бъде “обезкървен”.
Позицията на организацията е изпратена до медиите и премиера и транспортния министър.