
Военните действия не се водят близо до пристанището. Това заяви в ефира на Nova News Даниел Стефанов, управител на “Навиборн”, която оперира моторен кораб TZAREVNA (IMO: 9145231). Съдът е един от двата кораба, блокирани в украински пристанища, контролирани от български компании.
Стефанов съобщи, че българските компании са изпратили писма до МТС и МВнР за повече инициативност по повод искането на IMO за осигуряване на син коридор за извеждане на блокираните плавателни съдове.
Даниел Стефанов заяви, че провизиите на борда на TZAREVNA намаляват.
“На 15 февруари Joint War Committee, представители на застрахователни морски дружества, обявиха черноморските пристанища на Украйна, Русия и в Азовско море за райони с повишен риск. Още на 15 февруари тези кораби, които сега са блокирани, собствениците е трябвало да предприемат мерки, отказване или прекратяване нна товарни дейности”, каза к.д.п. Христо Папукчиев.
“По начало всяка инициатива от Международната морска организация не дава добър резултат в очаквания срок, това се отнася и за решението за свободните сини коридори. Организацията работи малко инертно. Двете воюващи страни би трябвало да осигурят безопасно извеждане на корабите, а има слухове, че вече има минирани полета в морето”, каза още капитанът.
“Светият синод може да организира хуманитарна акция заедно с украинската и руската църква, политиците не се разбират, но църквите могат да намерят общ език. Моряците сме вярващи и нашите първи приятели в чужди страни са църковните общности”, обяви капитан Папукчиев.
Вижте още във видеото:
Вижте още: