Затвор за капитана на заседналия край Нова Зеландия контейнеровоз Rena


Капитанът и вторият помощник-капитан на контейнеровоза RENA, който заседна и потъна край рифа Астролаб на 5 октомври м.г., са били осъдени на 7 месеца затвор заради инцидента.

Те са били обвинени и признати за виновни по 11 обвинения, повдигнати от Морска администрация в Нова Зеландия.

Според обвинителния акт мъжете са управлявали плавателния съд създавайки ненужен риск, следствие на което във водите са разляни вредни вещества. Освен това, моряците са признати за виновни и по обвинение за манипулиране на корабни документи, с което са се опитали да избягат от отговорност.

„В този случай, капитанът и вторият помощник са нарушили фундаменталните принципи за безопасна навигация“, заяви директорът на Морска администрация в Нова Зеландия Кейт Манч.

Според разследващите, за спестяване на време е бил променен курсът при плаването от Нариер до Тауранга, но не са били правилно отчетени навигационните опасности. Изменението на курса не е било документирано.

Около 10 минути преди засядането рифът се е появил на радара, но капитанът го „отхвърля като опасност, определяйки го като малък съд“.

В отделно производство са повдигнати обвинения и срещу собственика на RENA – Diana Shipping Co. Преди броени дни броят на извадените контейнери от кораба надхвърли 800. При засядането, на борда на кораба е имало 1368 контейнерни единици.

Maritime.bg припомня, че повече от три месеца, 47000-тонният кораб замърсяваше най-популярните плажове в страната. Повече от 2000 морски птици загинаха от разлива на мазут.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните